Aviseringar
Rensa alla

Borde jag ligga?


Om du har sex med någon bara för att ha sex så känns det inte speciellt alls. Har du sex med en person som du känner och tycker om så känns det bättre.


   
SvaraCitera

klart du ska ligga om ni vill ligga med varandra. tänk på ordet "oskuld" som ett annat ord för att ha sex med någon för första gången. det är inte du som målar upp det som större än vad det är - det gör alla vilket skapar press och ångest and that's not okay. 

skit i vad framtida du skulle tycka om det senare. skit i att ha ångest över saker du redan gjort. ha kul, gör vafan du vill (så länge det inte skadar någon annan) osvosv.

pusshej 


   
SvaraCitera

Du lär bara bli besviken efter att ha väntat hela din ungdom på "den rätta" när du efteråt inser att första sexet inte är så jävla bra trots allt. Finns inget fint med att vänta, gör vad som du är bekväm med.


   
SvaraCitera

ooin9:
Jo tack för era svar! Jag vet att jag vill just nu. Jag känner verkligen 100 % att jag vill ligga med den här killen, vilket jag inte känt med någon tidigare som jag dejtat, dock är jag ju inte kär i honom eller något sånt. Rädd att jag då ska ångra mig ifall jag klyschigt nog om kanske bara ett tag träffar den där rätta och blir kär och så har jag liksom "kastat" bort oskulden på någon som jag knappt känner bara för att jag ville det just nu. Men samtidigt så tänker jag att jag kanske målat upp hela den här oskuldsgrejen lite större än vad det faktiskt är, att det kanske inte måste vara så himla märkvärdigt ändå och det kanske räcker med att jag vill just nu. Jag menar jag vill ju verkligen 😮

Gör det nu, det är inte så viktigt vem...


   
SvaraCitera
Acceer

Förstår inte helt meningen med begreppet "oskuld", man gör ju allt för första gången någon gång. Men just när det gäller sex ska det självklart vara en så stor grej.

Gör det som känns rätt helt enkelt, om båda är med på det och ni kan njuta av det och tycka det är kul, kör på! Annars tycker jag det är bättre att vänta.


   
SvaraCitera

ja. sex är najs, men oavsett hur väl du tajmar det så kommer första gången vara onajs.


   
SvaraCitera

eller snarare, har du tur så kan första gången kanske vara lite najs, men det kommer fan inte vara spektakulärt.


   
SvaraCitera

Sex kräver träning för att det ska bli bra. Ju tidigare du börjar träna desto bättre!


   
SvaraCitera

nä 


   
SvaraCitera

ooin9:
Hallå,

Jag är väl vad man betraktar som oskuld. Gjort saker men inte själva penetreringsdelen.  Har fått för mig att det kan vara fint på något sätt att vänta till "rätt" person men börjar allt mer ifrågasätta varför egentligen. Jag har dejtat lite här och där men det känns inte särskilt speciellt eller som att det direkt kommer bli något seriöst på det sättet häller. Har nu träffat en kille som jag egentligen sjukt gärna vill ha sex med men som jag också är väldigt säker på att det inte kommer bli något seriöst med så går aldrig så långt när vi väl ses. Vi klickar liksom inte riktigt på den personkemi-nivån men väldigt mycket på den fysiska.

Funderar alltså på det här med att vänta. Om det verkligen är värt det eller inte. Är det verkligen sååååå extra speciellt om man gör det med rätt person och är det verkligen sååå fel om man gör det första gången med någon man inte är kär i?

Är 19 år ifall det spelar in. Vill gärna höra andras erfarenheter och åsikter kring det här 🙂

Jag är 17år och fyller 18 i år.

Jag är också oskuld och ajg vill inte ha sex med en främling och eftersom att jag är heterosexuell så vill jag lära känna och bli kär i en kvinna, såklart ska båda vara kära i varandra, annars så finns det ingen ide att ha... ja sex.

Jag tycker att du ska vänta, sen får du göra som du vill, det spelar ingen roll. Jag tror det känns speciellt att ha sex med den man älskar då den älskar en själv också än att man har sex med någon man inte känner så blir det inte alls samma grej av det hela.


   
SvaraCitera
Lod
 Lod

Jag tycker att en är lika "ren och fin" oavsett om man legat eller inte, eller hur många, det gör ju inte dig mindre fantastisk som människa. Den första du ligger med lär ju inte vara den sista heller så den är väl alltid "bortkastad" isf, och därför tycker jag att det inte spelar någon roll ur den vinkeln. Du gör precis det som du känner för, skapa ingen fixering kring det. 


   
SvaraCitera

Ligg om du vill ligga och hittar nån du vill ligga med, skit i det annars.


   
SvaraCitera

Det beror helt på va du känner är viktigt och rätt för DIG.
Behöver inte vara någon som du anser som "den rätta" för att du kan få någon att känna sig speciell på andra sätt om det är för den sakens skull. Men ett tips är iallafall att göra det med någon som du känner dig trygg och säker med, någon med tålamod - som inte kommer ploga sönder dig och inte fattar att det är första gången för dig. :p


   
SvaraCitera

Om det klickar på den fysiska biten och du tror att det skulle vara något positivt så ba kör. Det viktigaste är att man känner sig säkra och bekväma i varandras sällskap.


   
SvaraCitera