Aviseringar
Rensa alla

Borde jag sälja min speldator?


dwadw
Ämnesstartare

Jag vette fan vad jag ska göra. Jag har gått och funderat på om jag ska sälja min dator i veckor nu. Använder inte datorn lika ofta som jag gjorde förut, och känns även som att jag har vuxit ifrån spel eller va man ska säga.

Det enda spelet jag ser framemot är nog cyberpunk. Men jag hade lika gärna lagt pengarna till körkort istället eftersom jag fyller 18 om typ 6 eller 7 månader. 

Och sedan slösade jag hela min sommar framför datorn vilket jag ångrar stort. Jag hade kunnat använt den tiden för skating eller något annat.

Dock va ska man gö i vinter om jag säljer den???


   
Citera

Sälj den till våren och köp bil istället


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Sälj den till våren och köp bil istället

brum brum


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

Bananlåda:
Sälj den till våren och köp bil istället

Kommer väl knappast kunna sälja den för lika mycket då?


   
SvaraCitera

dwadw:

Kommer väl knappast kunna sälja den för lika mycket då?

Ingen aning, tänkte bara att man nog vill ha kvar den under vintern


   
SvaraCitera

Om du behöver den för att sysselsätta dig, eller väljer den när du är ledig framför annat. Så låter det ju som att du fortfarande är intresserad utav den. Men kanske vore smart att sälja den och spendera tiden på bättre grejer? 


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

HiddenMe:
Om du behöver den för att sysselsätta dig, eller väljer den när du är ledig framför annat. Så låter det ju som att du fortfarande är intresserad utav den. Men kanske vore smart att sälja den och spendera tiden på bättre grejer? 

Enda gångerna jag använder min dator är när jag kollar på youtube eller andra hemsidor, vilket jag lika gärna kan göra på min telefon eller skoldator. Men det är ett tufft val för mig eftersom jag har liksom vuxit upp med datorspel och skit så det kommer bli en väldig stor "identitetsförändring" eller va man nu säger lol.


   
SvaraCitera
YungG

I min mening beror det helt på vad du har för specs och vad du köpte den för


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

YungG:
I min mening beror det helt på vad du har för specs och vad du köpte den för

Skulle väl gissa på minst 8000-9000 iallafall.


   
SvaraCitera

Personligen skulle jag ju aldrig sälja min stationära dator som nästan är guld värd, eller min laptop, eftersom jag bara använder telefonen att ringa och skicka SMS med. Möjligen ta några bilder med eller en videosnutt.

Frågan är väl vad det är för dator du har dvs vad du har för hårdvara i den och vad du skulle få för den om du sålde den. Tror väl knappast dom slantarna skulle räcka till ett B-kort.


   
SvaraCitera
mdma
 mdma

dwadw:

Kommer väl knappast kunna sälja den för lika mycket då?

datorer har redan gått ned i värde när 30-serien lanserades. Din dator kommer inte vara värd mycket mer nu än i vår.


   
SvaraCitera
L Y S

dwadw: Jag har gått och funderat på om jag ska sälja min dator i veckor nu.

Du kan alltid lägga ut en annons, och bara sälja den om du får ett bra pris för den.
Jag skulle iaf inte vilja sälja min hemdator, och speciellt inte innan vintern.


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

L Y S:

Du kan alltid lägga ut en annons, och bara sälja den om du får ett bra pris för den.
Jag skulle iaf inte vilja sälja min hemdator, och speciellt inte innan vintern.

Varför skulle du inte göra det? Om det är är för att du använder den ofta, hur hade det varit om du inte använde den?


   
SvaraCitera
L Y S

dwadw: Varför skulle du inte göra det? Om det är är för att du använder den ofta, hur hade det varit om du inte använde den?

Jag använder den ofta till flera saker, orkar inte fippla med mobilen.


   
SvaraCitera