Aviseringar
Rensa alla

Borde jag ta livet av mig?


Ämnesstartare

kexchocklad:
Frågan är seriös. Jag är ensam och övergiven i denna stora elaka värld, har försökt i många år att få vänner men till stor del går det bara åt helvete, jag har Asperger, ADHD och kunde lika gärna legat död i en kista om det inte hade varit för mina föräldrar. Jag orkar fan inte mycket mer nu...

Vi finns här för dig vännen! Åtminstone jag, tag inte åt dig över vad de elaka skriver till dig..  🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kexchocklad: Nej

Ingen borde ta livet av sig. Någonsin.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kexchocklad:
Jo, jag ska träffa psykologen imorgon. Få se vad det ger.

Bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart du inte ska! du är en stark, viktig individ. oavsett om du inte känner det själv så är du det för andra. det är alltid svårt att avgöra hur betydelsefull man egentligen är när man själv ser på sig som värdelös, men jag lovar dig att du fyller en viktig funktion här för väldigt många människor. du ska ingenstans. du har ett helt liv att leva, vännen. förstår att det måste vara jättesvårt att leva med din ADHD och din Asperger, men du kommer att kunna lära dig hantera det på ett bättre sätt med åren. 

håll ut genom det värsta, bara. det är svårt att vara ensam, men du kommer att hitta människor som uppskattar dig och som du vill vara nära. jag kan sätta min högra arm på det. 🙂 

kram till dig och hoppas att du mår bättre snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist:
det känns som att uppmärksamheten och medlidandet du söker är ganska missriktat, men om du behöver tala ur dig istället så är vi nog många här som skulle lyssna. psykologtid imorgon låter som en bra idé, men du måste ge läkningsprocessen tid för inget kommer förändras på ett möte.

Missriktat på vilket sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kexchocklad:

Missriktat på vilket sätt?

eftersom vi här i forumet inte känner dig och kan påverka din tillvaro något speciellt. du kanske skulle ta dig ett snack med dina föräldrar om ditt mående. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså det finns ju inte så mycket positivt med att vara människa. men det går alltid att försöka hitta en annan verklighet. Jag brukar hitta min i skogens tomrum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nån som vet hur det gick?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brandvarnare:
Nån som vet hur det gick?

Hur ska vi veta d? 

Finns nog flera ungdomar genom tiderna som har skapat någon tråd av denna sort här och sedan tagit livet av sig. 🙁 


   
SvaraCitera

Undrar vilka idioter som röstade ja, det finns ju vissa sådana men Hjärtlös röstade Nej det känner jag på mig så man ska döma på namnet men det är söker någon som verkligen inte bryr sig eller tycker något. Hjärtlös är inte ens Hjärtlös!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Undrar vilka idioter som röstade ja, det finns ju vissa sådana men Hjärtlös röstade Nej det känner jag på mig så man ska döma på namnet men det är söker någon som verkligen inte bryr sig eller tycker något. Hjärtlös är inte ens Hjärtlös!

Ja, försökte prata med personen också. Gick tyvärr inte så bra då jag inte ville ge ut min fb men jag hoppas verkligen inte att det gått så illa att döden blev sista utvägen..
Tack för dina ord.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Ja, försökte prata med personen också. Gick tyvärr inte så bra då jag inte ville ge ut min fb men jag hoppas verkligen inte att det gått så illa att döden blev sista utvägen..
Tack för dina ord.

Det var Rart av dig, aah jag förstår det där med fb, men det är ju inte hela värden men iaf så skulle jag inte gärna ge ut min heller.
Det hoppas jag med, hoppas personen är kvar bland i livet.
Varsågod, du har ett gott hjärta även om du kanske inte tycker det 🙂 att bry sig om alla är inte lätt men att bry sig om någon är bra.
Btw du liknar min kompis. Undrar är det är du som är på bilden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Det var Rart av dig, aah jag förstår det där med fb, men det är ju inte hela värden men iaf så skulle jag inte gärna ge ut min heller.
Det hoppas jag med, hoppas personen är kvar bland i livet.
Varsågod, du har ett gott hjärta även om du kanske inte tycker det 🙂 att bry sig om alla är inte lätt men att bry sig om någon är bra.
Btw du liknar min kompis. Undrar är det är du som är på bilden?

Tack återigen. Ja, att bry sig om andra människor är viktigt.
Hmm jaså. Det är inte jag men om det vore det hade jag känt mig väldigt stolt över mig själv.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Tack återigen. Ja, att bry sig om andra människor är viktigt.
Hmm jaså. Det är inte jag men om det vore det hade jag känt mig väldigt stolt över mig själv.

ahaa ok 🙂 det är ju bra"

ja det är det verkligen, men sen ska man ju bli brydd tillbaks! människor är så Hjärtlösa ibland!

Jag kan nog alltid få fram någon fin kommentar! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kexchocklad: Nej
87.9%

Nej! Håll ut, kram på dig.


   
SvaraCitera