Aviseringar
Rensa alla

Borde man göra dödshjälp lagligt?


JamezK
Ämnesstartare

Vad tycker ni att göra dödshjälp lagligt? Borde det var lagligt eller förbjudet? 
Intressant kamp enligt mig 🙂 


   
Citera

ja, låt folket dö


   
SvaraCitera

Vill man dö och vill man ha hjälp med det så ska det vara lagligt.


   
SvaraCitera
JamezK
Ämnesstartare

LimeTheFox:
Vill man dö och vill man ha hjälp med det så ska det vara lagligt.

Man kan aldrig veta med cancer, även om det känns helt hopplöst finns det hopp.
Hur tror du att det känns för personen som ska döda dig? Är det verkligen värdigt att dö på ett sådant sätt? Eller är det mer värdigt att somna in självmant?


   
SvaraCitera
JamezK
Ämnesstartare

dahlbear:
ja, låt folket dö

Jag tycker att man själv måste få bestämma om man vill avsluta sitt liv eller inte.
Men samtidigt skulle jag inte kunna agera assistent i detta. Å andra sidan kan man med en enkel sökning på google finna många smärtfria sätt att ta sitt liv... En jävla kostnad för samhället också


   
SvaraCitera

JamezK :

Man kan aldrig veta med cancer, även om det känns helt hopplöst finns det hopp.
Hur tror du att det känns för personen som ska döda dig? Är det verkligen värdigt att dö på ett sådant sätt? Eller är det mer värdigt att somna in självmant?

det beror ju på vilket sätt man vill dö på


   
SvaraCitera
sies
 sies

Om dödshjälp blir lagligt kommer man inte få välja hur man dör. Troligen så blir man dödad precis som de med dödsstraff i USA. 

Jag tycker man ska lagligt kunna få dödshjälp om man har rimliga skäl till det. Att vara deprimerad i de yngre tonåren är ingen anledning. Däremot finns det de med jobbiga sjukdomar osv. 


   
SvaraCitera

har du obotlig cancer och upplever mycket smärta då tycker jag att du ska få somna in


   
SvaraCitera
OyottA

Ja, om en verkligen vill och inte orkar mer.


   
SvaraCitera

ja men isf måste de väl finnas något lagligt, typ signera ett kontrakt eller nå, så att man inte mördar nån och säger "nä han ville dö jag hjälpte han ba"


   
SvaraCitera

Har en obotligt sjuk människa legat vid ej medvetande flera år och bara hållits vid liv av maskiner så... JA! 


   
SvaraCitera

JamezK :

Jag tycker att man själv måste få bestämma om man vill avsluta sitt liv eller inte.
Men samtidigt skulle jag inte kunna agera assistent i detta. Å andra sidan kan man med en enkel sökning på google finna många smärtfria sätt att ta sitt liv... En jävla kostnad för samhället också

klart man får bestämma själv om man vill dö eller inte och om man vill ha hjälp. men folk som begår skruvade brott och gör det om och om igen som t.ex seriemord och pedofili borde ta och sätta sig i elektriska stolen för att vi ska få uppnå trygghet utan dessa rastlösa människor som förgriper sig på våra barn.

vill man dö smärtfritt borde man nog inte hoppa från taket. fallet är så otroligt hårt att man kan tappa sin hela arm eller bryta av ryggraden, visst går det väl snabbt men vill man verkligen spendera sina sista få minuter av fruktansvärd smärta? kan rekommendera (lås mig inte) ett skott i huvudet, det är ett ganska smärtfritt sätt att dö på om man träffar rätt, fort går det också.


   
SvaraCitera

I visa fall ja, om nån har så ont (nära döden) och de bara en tidsfråga skulle jag nog  .


   
SvaraCitera

I väldigt speciella fall så ja. Men annars nej.


   
SvaraCitera
OyottA

JamezK :

En jävla kostnad för samhället också

Egentliger är det ju dyrare att ge personen mediciner i flera år innan den dör istället för att ge den ett piller så den dör. Det blir billigare om man får aktiv dödshjälp.


   
SvaraCitera