Aviseringar
Rensa alla

Borde man gråta oftare?


Smilen
Ämnesstartare

Jag kollade nyss på ett ganska videoklipp på Youtube. Jag kände mig lite ledsam då. Jag kände tårarna började att komma. Bör man gråta mera och visa riktiga känslor? Hur gråter du? 


   
Citera

Om jag känner mig extra depp över någonting så brukar jag gräva fram tailändska livförsäkringsreklamer eller dylika ledsamma videoklipp och böla ögonen ur mig tills jag känner mig klar. Tycker det är pinsamt att bryta ihop framför någon så brukar vänta tills jag är själv. Jag tror absolut det är absolut hälsosamt att gråta och bara tillåta sig att få känna sig ledsen. 


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera

Gråter tårar när jag hamnar i hopplösa tankemönster vid jämna mellanrum 


   
SvaraCitera

Aa de flesta bör nog


   
SvaraCitera

nää


   
SvaraCitera

dont worry be happy ~~


   
SvaraCitera

Det behöver man ibland, gråta över livet, gråta över nått sorgligt, gråta över rent dumma saker. Ibland är det skönt att gråta över något dumt för att sedan skratta åt hur dumt det är, eller så är det ba jag som är sån.
Jag tror fler behöver gråta lite mer, det är nyttigt och man iaf jag brukar må lite bättre efteråt, kanske inte direkt efter men efter ett tag, det beror ju på vad det handlar om.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det kan ha en bra positiv effekt ibland. på något metaforiskt frigörande plan från de mest smärtsamma och en fin gräns till ett konstruktivare agerande. Jag tycker att det kan vara skönt.


   
SvaraCitera