Aviseringar
Rensa alla

Borde man köpa bitcoin?


Enl vissa trådar har Bitcoin fallit 2/3 sedan årsskiftet dvs en "investerad" tusenlapp vid årsskiftet är idag bara värd 333 kronor.  Ledsen

Sweclockers: Vad tror du orsaken är till raset på värdet av Bitcoin?


   
SvaraCitera

Bitcoin har drabbats och kommer fortsätta drabbas av diverse olika bakslag. Jag har följt bitcoin och har sett det ligga på x antal tusen dollar några veckor, sen falla 500 och ligga där några veckor, sen falla 500 till och så vidare.

Det senaste bakslaget kommer pga japan. Man behöver inte spekulera i varför bitcoin tappar i värde när det gör det - det finns alltid svart på vitt vad som får värdet att minska.

Nej, man ska absolut inte köpa bitcoin.

Hjärta


   
SvaraCitera

Som internetekonom kan jag konstatera att en investering i Bitcoin inte bara innebär en hög avkastning utan även extremt låg risk. Du kan inte förlora helt enkelt.

bitcoin1.png

Jag har investerat alla mina pengar i Bitcoin och kunde inte vara lyckligare.

Världens regeringar försöker fortfarande att stoppa Bitcoin från att bli den mest populära valutan i världen, men de kommer inte kunna stoppa utvecklingen.


   
SvaraCitera

LimeTheFox:
du skulle ha köpt bitcoin 15 år sen, i denna år eller nästa år så blir bitcoin säkert nere på 2000kr

+1


   
SvaraCitera

Tror kryptovalutor kommer spela en roll i framtiden, men inte bitcoin och förmodligen inga/ytterst få av de andra heller. Det är en ny och ganska crude teknik som är i en bubbla och inte riktigt hittat sitt syfte ännu.


   
SvaraCitera

Köpte dessa nu för typ 1.6 (aldrig satsa mer än man är beredd att förlora) då jag inte vill hålla på att kludda med plånbok och liknande. Klart man blir intresserad av den senaste uppgången och samtidigt inte nog så avis på de som köpte BTC 2010 (eller ens en månad sen, så jag tar alltid mikrokrediter med 2% per år för köp av kryptomynt)
https://creditonline.today/se/ferratum


   
SvaraCitera

Jag har köpt Bitcoin då det uppenbarligen har visat sig vara en bra investering, en bra sida att följa bitcoin kurs och kurshistorik är Bitcoin-kurs.se.


   
SvaraCitera