Aviseringar
Rensa alla

Borde myndighetsåldern för kvinnor sänkas till 15?


Ämnesstartare

Och det där med mognadsskillnad är bara nonsens, för övrigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

på vilket sätt då? det är ju bara helt vansinnigt att lägga ett sådant ansvar på ett kön för att låta det andra lalla runt i tre år till

som stefan 175 skrev jag ju!

+10000
och ...gumman...!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

+10000
och ...gumman...!!!!

jaaa åh glömde nästan <3


   
SvaraCitera
mynona

Lasagne: Det är ingen tvekan om att flickor mognar tidigare än pojkar. I dagens samhälle dömmer de män och kvinnor som har samlag med unga flickor för våldtäkt på helt osmakliga grunder, mycket hänsynslöst. Jag menar att yngre flickor borde få sig rätten att bestämma över sina egna kroppar, precis den rätt myndiga kvinnor idag har.

Så man ska alltså sänka myndighetsåldern för kvinnor för att göra det lagligt för vuxna att ha samlag med dem? Men man ska fortsätta döma vuxna för att haft sex med tonårskillar? Förvirrad

För övrigt är det redan lagligt att ha samlag med 15åringar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Ju mer jämställda vi blir desto mindre kommer det att stämma att ett visst kön mognar tidigare.

Men tills vi är helt jämställda kan vi väl sänka åldern för kvinnor? För det kommer nog ta ett dag det där.

mynona: Så man ska alltså sänka myndighetsåldern för kvinnor för att göra det lagligt för vuxna att ha samlag med dem?

Nej, för att göra det lagligt för unga flickor som vill ha sex med män. Det är tillräckligt mogna flickors rätt att ta egna beslut om sina kroppar vi diskuterar här.

mynona: Men man ska fortsätta döma vuxna för att haft sex med tonårskillar? Förvirrad

Ja, pojkar är inte mogna att ha sex med äldre kvinnor i de åldrarna.

mynona: För övrigt är det redan lagligt att ha samlag med 15åringar.

Ja, men inte 12-åringar.


   
SvaraCitera
mynona

Lasagne: Men tills vi är helt jämställda kan vi väl sänka åldern för kvinnor? För det kommer nog ta ett dag det där.

Ja, det tar nog längre tid om vi inte arbetar med det utan inför diskriminering också Rodnar

Lasagne: Nej, för att göra det lagligt för unga flickor som vill ha sex med män. Det är tillräckligt mogna flickors rätt att ta egna beslut om sina kroppar vi diskuterar här.

Tihi. 

Lasagne: Ja, pojkar är inte mogna att ha sex med äldre kvinnor i de åldrarna.

Fniss. 

Lasagne: Ja, men inte 12-åringar.

Talade du inte om 15årsåldern? Du vill alltså sänka myndighetsåldern till 12 år för kvinnor? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Ja, det tar nog längre tid om vi inte arbetar med det utan inför diskriminering också Rodnar

Så klart vi skall arbeta för jämställdhet, men sådana här små justeringar är nödvändiga under tiden för allas bästa.

mynona: Talade du inte om 15årsåldern? Du vill alltså sänka myndighetsåldern till 12 år för kvinnor?

Jag tycker att det är lagom att sänka till 15 först, känna lite på det lite först, sänka ytterligare om det blir nödvändigt. Myndighetsåldern är 18 idag, vid 15 års ålder är flickor och pojkar "byxmyndiga" vilket innebär att de tillåts ha sex med myndiga människor.

Blir flickor myndiga vid en ålder som 15 så anser jag att det är naturligt för dem att bli byxmyndiga vid en ålder som 12.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dude vad är fel på dig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du borde omyndigförklaringomyndigförklaring


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

på vilket sätt då? det är ju bara helt vansinnigt att lägga ett sådant ansvar på ett kön för att låta det andra lalla runt i tre år till

Ja, men det är fortfarande en intressant diskussion kring både ifall kvinnor är mognare än män i den åldern och också kring när någon bör bli myndig. En diskussion kan vara intressant utan att man för den delen behöver hålla med den som startade diskussionen. Man kan tycka olika i en diskussion. Man behöver inte tycka precis likadant och endast diskutera med de som tycker precis samma, PK-isola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: som stefan 175 skrev jag ju!

Hur var stefan 175?, du behöver inte vara sur. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera

Efter att Patrick resignerade så har trollen verkligen aldrig någonsin kommit tillbaka.


   
SvaraCitera
mynona

Lasagne: Så klart vi skall arbeta för jämställdhet, men sådana här små justeringar är nödvändiga under tiden för allas bästa.

Lasagne är en god maträtt

Lasagne: Jag tycker att det är lagom att sänka till 15 först, känna lite på det lite först, sänka ytterligare om det blir nödvändigt. Myndighetsåldern är 18 idag, vid 15 års ålder är flickor och pojkar "byxmyndiga" vilket innebär att de tillåts ha sex med myndiga människor.

ah. tycker för min del nästan att det är bättre att 15åriga killar har sex med äldre tjejer än att de ger sina kvinnliga klasskamrater dåligt rykteLedsenHjärta

Lasagne: Blir flickor myndiga vid en ålder som 15 så anser jag att det är naturligt för dem att bli byxmyndiga vid en ålder som 12.

Jaså minnsan det var så du hade tänkt dig den saken. Tre år från 15 blir 18, tre år åt andra hållet blir 12

Trollslända


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Ja, men det är fortfarande en intressant diskussion kring både ifall kvinnor är mognare än män i den åldern och också kring när någon bör bli myndig. En diskussion kan vara intressant utan att man för den delen behöver hålla med den som startade diskussionen. Man kan tycka olika i en diskussion. Man behöver inte tycka precis likadant och endast diskutera med de som tycker precis samma, PK-isola.

Diskussionen handlar inte om kvinnors mognad utan om att man ska lägga ett större ansvar på kvinnor för att de från tidig ålder lär sig att vara fogliga och förståndiga medna pojakr får höra "boys will be boys" och får större spelrum på alla sätt, så nä, detta är en dum diskussion. Tänk utanför din jävla låda någon endaste gång.


   
SvaraCitera