Aviseringar
Rensa alla

Borde Umare blogga istället för "bloggarna"?


time
 time

aristoteles:

Vad har det att göra med om jag varit mod när vi talar om vad ni hittar på för dumheter med siten? Jag står inte för vad ni gör.

Mer att du faktiskt varit bakom kulisserna och därmed borde veta att det inte pågår någon slags fånig SJW-konspiration bakom ryggen på användarna. Vi har inte nekat någon att börja blogga, det står fritt fram för alla att ansöka om att få börja blogga. Det kan man göra genom att maila Lucella, vår kommunikationsansvariga, på lucella@ungdomar.se. 

Sen märker jag ju tyvärr att du inte riktigt verkar vara intresserad av att föra ett samtal kring detta, baserat på att du utan att vad jag vet ha haft någon kontakt med skribenterna, talar om att vi bara vill ha en envägskommunikation med er. Det stämmer inte. Har du frågor så ta dem gärna med oss, men sitt snälla inte och säg att vi inte är intresserade och att vi bara vill lyfta vissa frågor utan att vara informerad. 


   
SvaraCitera
time
 time

Mitt nästa inlägg ska i alla fall handla om alla urbota korkade konspirationsteorier om modkåren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle faktiskt inte förvåna mig om de är botar. Rodnar Haha shit vad förtroendet hade skjutit sig själv i magen om det kunde bevisas. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Mitt nästa inlägg ska i alla fall handla om alla urbota korkade konspirationsteorier om modkåren.

shoooooooot

sådant ät jättespännande! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: baserat på att du utan att vad jag vet ha haft någon kontakt med skribenterna

Det forum som finns är kommentarerna till bloggarna är där är det tyst.

time: Sen märker jag ju tyvärr att du inte riktigt verkar vara intresserad av att föra ett samtal

Inte så konstigt med tanke på de härskartekniker som alltid tas till hands när du inte håller med. Hur många gånger ska du påpeka för alla på forumet att jag varit mod, vilket värde ligger det i det, eller tror du att jag är såpass dum att jag inte känner till det?

Om ni genuint vill låta vem som helst blogga så ser ni till att det är öppet och tillgängligt för alla utan att behöva gå genom er kontroll. Tills det händer så tar jag för givet att det finns en annan anledning till att det ser ut som det gör.


   
SvaraCitera
time
 time

aristoteles: Det forum som finns är kommentarerna till bloggarna är där är det tyst.

Vi får inte notifikationer när någon kommenterar våra texter men jag kan framföra precis vilken fråga som helst här och nu. Vad undrar du över? 

aristoteles: Inte så konstigt med tanke på de härskartekniker som alltid tas till hands när du inte håller med.

Det är inte härskartekniker, jag påpekade bara att du redan dömt ut oss på förhand och istället för att vänta på svar sprider information som är felaktig. 

aristoteles: Om ni genuint vill låta vem som helst blogga så ser ni till att det är öppet och tillgängligt för alla utan att behöva gå genom er kontroll. Tills det händer så tar jag för givet att det finns en annan anledning till att det ser ut som det gör.

Det handlar inte om kontroll, utan att det är Lucella som lägger upp texterna på grund av hur sajten är uppbyggd. Det är tekniskt styrt, inte ideologiskt. Att bygga till en öppen bloggfunktion där alla kan lägga upp, som liknar den vi hade på förra sajten kostar pengar. Är du pigg på att koda gratis så är du välkommen att börja bygga! 


   
SvaraCitera
time
 time

Vet i ärlighetens namn inte vad det är du är ute efter ari, varken i bloggar eller på UM överlag. Alltså, jag undrar faktiskt genuint. Om ni nu har ett problem med vår värdegrund finns det faktiskt tusentals andra sajter att hänga på, och mig veterligen är det ingen som håller en pistol mot era huvuden och tvingar er att vara här trots att ni vantrivs. Om man inte gillar konceptet att alla är lika mycket värda och tycker det är SJW-trams så föreslår jag att man söker sig till ett forum som tycker att motsatsen är nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Om ni genuint vill låta vem som helst blogga så ser ni till att det är öppet och tillgängligt för alla

Snälla, koda för dem gratis!!! Du grejar det på 10 min säkert. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Det är inte härskartekniker

Det är något du ofta tagit till historiskt, men det saknar relevans, det var flera år sedan och jag har ärligt talat ingen aning om vad ni gör om dagarna, så du kan släppa det där.

time: Vi får inte notifikationer när någon kommenterar våra texter men jag kan framföra precis vilken fråga som helst här och nu. Vad undrar du över?

De kan väl vara delaktiga som vi andra på forumet? Grejen är inte att det är omöjligt att ställa en fråga, grejen är att det blir rätt poänglöst om man inte kan föra en öppen diskussion kring blogginläggen.

Men uppenbarligen ligger det också tekniska tillkortkommanden bakom.

time: Det handlar inte om kontroll, utan att det är Lucella som lägger upp texterna på grund av hur sajten är uppbyggd. Det är tekniskt styrt, inte ideologiskt. Att bygga till en öppen bloggfunktion där alla kan lägga upp, som liknar den vi hade på förra sajten kostar pengar. Är du pigg på att koda gratis så är du välkommen att börja bygga!

Dra upp nodebb om ni vill ha en ny modern och gratis plattform. Om ni vill ha hjälp med det så är det bara att säga till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vänta ett tag!!! Är detta INTE ett vänsterliberalt forum???? Det trodde jag var helt glasklart. Tardig


   
SvaraCitera

Men att gå tillbaka och kolla på tidigare blogginlägg någon gång för att svara på ev frågor för att bygga upp en relation till läsare är väl ej mycket begärt. Inte heller annonsera om att man kunnat maila och ansöka om att få blogga. Men jaja. Ska ej kritisera pga det får man tydligen inte. 


   
SvaraCitera

(kolla nu vilken dålig stämning det blir när man bemöter kritik på ett defensivt sätt)


   
SvaraCitera
time
 time

aristoteles: och jag har ärligt talat ingen aning om vad ni gör om dagarna

Det var ju min poäng. Att du kunde fråga vänligt istället för att säga att vi gör si och så och vill det och det. 

aristoteles: De kan väl vara delaktiga som vi andra på forumet?

Jag är ju här, Lucella är här, de andra kanske också är här men inte vill kopplas till sina IRL-namn. Om du har frågor, ställ dem, jag svarar ju fortare än blixten.

aristoteles: grejen är att det blir rätt poänglöst om man inte kan föra en öppen diskussion kring blogginläggen.

Hur många gånger deltog du i diskussioner på förra plattformen? Hur ofta gjorde någon det överhuvudtaget förutom små kommentarer här och där, ens. Var storbloggare i evigheter och det blev aldrig diskussioner eller ens prat om att det var nödvändigt. Skriver gör man ju också för att det är kul, för att det är skönt att få ventilera, det är inte poänglöst.


   
SvaraCitera
time
 time

vonKissekatt: Inte heller annonsera om att man kunnat maila och ansöka om att få blogga.

Det har vi gjort! 

Edit: Man får alltså fortfarande göra detta, det var inte en engångsperiod för ansökan. 

vonKissekatt: Ska ej kritisera pga det får man tydligen inte.

Ni får visst kritisera hur mycket ni vill, det är det här oresonliga struntpratet om att det är en åsiktskorridor och att vi inte vill kommunicera dvs antaganden tagna helt ur luften jag blir upprörd över. Sådär på samma sätt som de flesta blir när de blir orättvist anklagade för något som är så himla lätt att dubbelkolla. Hade blivit en helt annan grej om ari till exempel skrivit "det känns ibland som att ni tycker att man måste följa den här mallen [blablabla], vad tycker ni om det?" istället för "såhär gör de" utan att ha snackat med någon först.

Det är skillnad på kritik och kritik, och många blir defensiva när något de brinner för och är måna om att ska bli bra bemöts med vad jag i det här fallet väljer att kalla struntprat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bambubjörn: Är detta INTE ett vänsterliberalt forum????

Hur är det liberalt? 


   
SvaraCitera