Aviseringar
Rensa alla

Borde Umare blogga istället för "bloggarna"?


time: runtpratet om att det är en åsiktskorridor och att vi inte vill kommunicera dvs antaganden tagna helt ur luften jag blir upprörd över. Sådär på samma sätt som de flesta blir när de blir orättvist anklagade för något som är så himla lätt att dubbelkolla. Hade blivit en helt annan grej om ari till exempel skrivit "det känns ibland som att ni tycker att man måste följa den här mallen [blablabla], vad tycker ni om det?" istället för "såhär gör de" utan att ha snackat med någon först.

Det är skillnad på kritik och kritik, och många blir defensiva när något de brinner för och är måna om att ska bli bra bemöts med vad jag i det här fallet väljer att kalla struntprat.

Du använder ofta en ganska oprofessionell ton när du svarar på kritik som du inte tycker om. Detta är inget undantag. Detta blev väl en rätt  onödigt stor grej nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Det var ju min poäng

Du sa precis att jag borde veta vad ni gör, bestäm dig..

time: Jag är ju här

Ledsen, men det var inte riktigt dig jag tänkte på, no offense.

time: de andra kanske också är här men inte vill kopplas till sina IRL-namn

Med andra ord, vi kan inte diskutera med dem på forumet.

time: Var storbloggare i evigheter och det blev aldrig diskussioner eller ens prat om att det var nödvändigt

Jag vill inte vara sån, men kanske kan någon annans blogg varit mer...  populär?

time: Skriver gör man ju också för att det är kul, för att det är skönt att få ventilera, det är inte poänglöst.

Att ventilera åt ett håll är poänglöst för användarna, kanske skönt för den som skriver men då kan man ju köpa en dagbok på ica istället.


   
SvaraCitera

Att bloggfunktionen togs bort för användarna och sedan införs igen för en användare och några för användarna okända människor är väl ej så konstigt att vissa tycker är surt, oavsett hur logiskt det är. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Hade blivit en helt annan grej om ari till exempel skrivit "det känns ibland som att ni tycker att man måste följa den här mallen [blablabla], vad tycker ni om det?" istället för "såhär gör de" utan att ha snackat med någon först.

Jag gillar inte att dansa runt gröten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: kanske skönt för den som skriver men då kan man ju köpa en dagbok på ica istället.

Men då ser ju ingen??? 


   
SvaraCitera
time
 time

vonKissekatt:

Du använder ofta en ganska oprofessionell ton när du svarar på kritik som du inte tycker om. Detta är inget undantag. Detta blev väl en rätt  onödigt stor grej nu.

Det har inte med vad jag tycker om eller inte att göra, däremot reagerar jag starkt när folk ljuger för att misskreditera helt i onödan. Visst kan det bli hetsigt, och så är det när man bryr sig om något väldigt mycket till den så milda grad att man får typ magsår när folk medvetet försöker göra andra illa. 

I ärlighetens namn så kan jag säkert vara lugnare från och till, samtidigt är det lite kul (fast också oroande) att jag blir kallad oprofessionell - nu gjorde jag inte det, men tidigare har jag saxat lite sarkastiska svar som Åtta eller Knarko skrev en gång i tiden om en fråga dykt upp som de också besvarat, då mottogs det med skratt och glada smileys - men när jag gör det så är det oproffsigt och så vidare. Jag är lite trött på att behöva be om ursäkt för att jag känner saker och brinner för det och hugger mot när det dyker upp orättvisor. Överlag tycker jag kvinnor i vissa positioner måste be om ursäkt för så jäkla mycket mer än deras manliga motparter behöver göra. 

Att jag hetsar upp mig ibland är för att jag bryr mig, för att jag lägger ner massor med energi på UM och har gjort det i över en tredjedel av mitt liv. Om jag plötsligt slutar svara snäsigt när användare ger kritik som jag tycker är upp över huvudet obefogad så fattar ni att jag slutat bry mig om UM. Tills dess: nah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Men då ser ju ingen???

Precis.


   
SvaraCitera
time
 time

aristoteles: Du sa precis att jag borde veta vad ni gör, bestäm dig..

Jag sa precis att du borde fatta att vi inte pysslar med att åsiktsregistrera användare men det har egentligen inte med att du varit mod att göra, snarare bara... att man borde fatta det.

aristoteles: Jag vill inte vara sån, men kanske kan någon annans blogg varit mer...  populär?

Haha, ja, nja, mja, jag kommer inte ihåg att någon av storbloggarna överhuvudtaget blev spammad med kommentarer. Alls. Det blev ofta diskussioner i ÄS-bloggarna men i ärlighetens namn var det ju de och storbloggarna som klickades på mest och det var aldrig större diskussioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Precis.

Men de måste ju synas så att de kan tala om för användarna vilka tankar som är bra respektive dåliga. Och om det råder kommunikation åt båda hållen kan ju användarna argumentera emot dem och då kollapsar väggarna. Så kan vi inte ha det. Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Överlag tycker jag kvinnor i vissa positioner måste be om ursäkt för så jäkla mycket mer än deras manliga motparter behöver göra. 

Meh, Clinton ber lika lite om ursäkt som Trump.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Jag sa precis att du borde fatta att vi inte pysslar med att åsiktsregistrera användare men det har egentligen inte med att du varit mod att göra, snarare bara... att man borde fatta det.

Så nu erkänner du själv att det saknar relevans, skönt att det går frammåt.

time: Haha, ja, nja, mja, jag kommer inte ihåg att någon av storbloggarna överhuvudtaget blev spammad med kommentarer. Alls. Det blev ofta diskussioner i ÄS-bloggarna men i ärlighetens namn var det ju de och storbloggarna som klickades på mest och det var aldrig större diskussioner.

Så du förespråkar bloggar utan diskussioner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Men de måste ju synas så att de kan tala om för användarna vilka tankar som är bra respektive dåliga. Och om det råder kommunikation åt båda hållen kan ju användarna argumentera emot dem och då kollapsar väggarna. Så kan vi inte ha det. Tumme ned

Nejdå, problemet ligger hos oss som inte VILL kommunicera via mail via en annan person som sedan mailar vidare som sedan kan svara via mail som du sedan kan posta i forumet efter att ha frågat om lov.Icke!


   
SvaraCitera
time
 time

aristoteles: Så du förespråkar bloggar utan diskussioner?

Jag förespråkar alla bloggar. Jag skriver inte för att jag alltid vill väcka diskussion utan också för att det är kul och för att jag vill förmedla något jag lärt mig eller vill lära andra eller bara få någon att skratta när den har en dålig dag. Det här med att det måste väcka diskussion är ju en helt ny grej och ingenting vi någonsin har pratat om tidigare när alla kunde blogga. Undrar fortfarande vilka jättediskussioner du varit med om i samband med tidigare plattformen som jag totalt missat. 


   
SvaraCitera
time
 time

aristoteles: Nejdå, problemet ligger hos oss som inte VILL kommunicera via mail via en annan person som sedan mailar vidare som sedan kan svara via mail som du sedan kan posta i forumet efter att ha frågat om lov.

Men åååh vad är det du vill diskutera? Beroende på vem det gäller kan jag ju få in hen i tråden. Bara säg vad det är du vill ha sagt.


   
SvaraCitera

Vänta, så jag måste maila någon för varje text jag lägger upp om jag vore bloggare? Är inte så insatt och varit ganska oaktiv på sistone. Men att ens text måste gå igenom en annan människa känns inte så tryggt. Lite kritik bara som enkelt skulle kunna motsägas. Jag kan definitivt inget mer om ämnet.

time:

Det handlar inte om kontroll, utan att det är Lucella som lägger upp texterna på grund av hur sajten är uppbyggd. Det är tekniskt styrt, inte ideologiskt. Att bygga till en öppen bloggfunktion där alla kan lägga upp, som liknar den vi hade på förra sajten kostar pengar. Är du pigg på att koda gratis så är du välkommen att börja bygga! 


   
SvaraCitera