Aviseringar
Rensa alla

Borde vi vara oroliga över de ökade politiska våldet?


mynona

Myndigheter bör ta högerextremismen på allvar. I nuläget fokuserar de på islamister och vänsterextremister, vilket är destruktivt eftersom vänsterextremister bara är ett hot mot högerextremister medan högerextremister är ett hot mot alla, och islamister tenderar att fokusera på muslimska länder medan högerextremister fokuserar på just Sverige. Verkligen, högerextremismen bör ta på allvar. 

Vi bör inte vara rädda, för majoriteten håller faktiskt inte med dem, men vi bör vara vaksamma och vi bör ta dem på allvar. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Sägmig:

Du förstår vad ja menar, jag kan inte namnen på soldaterna från england, usa och ryssland etc, men dom iallafall, dom gjorde alltså fel,

Skulle vara kul att se dig inom insatsstyrkan, en maffialedare gömmer sig där inne och vägrar öppna dörren, 

Ledaren- nu sparkar vi in dörren 
Kudhos- Nej gör det inte, våld är aldrig bra

Apples and oranges, men ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borde definitivt vara bekymrade över både nazister på gatan och i riksdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente: så länge man inte är politiskt aktiv behöver man inte vara rädd.

Eller typ kvinna, elller homosexuell, eller trans, eller bara antinazist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Apples and oranges, men ok.

Det var ju det du sa, våld är aldrig bra? Så nu står du inte för det längre?


   
SvaraCitera
Kudhos

Sägmig:

Det var ju det du sa, våld är aldrig bra? Så nu står du inte för det längre?

Våld är aldrig bra, i sammanhanget till tråden. Jag kan inte påverka hur insatsstyrkan gör sitt jobb. Du vet precis vad jag menar men leker dryg. Så sluta med det. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Givetvis är det oroande. men så länge extremism och våldsbejakande politisk enklaver existerar så kommer det nog tyvärr att vara en del av den politiska verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Våld är aldrig bra, i sammanhanget till tråden. Jag kan inte påverka hur insatsstyrkan gör sitt jobb. Du vet precis vad jag menar men leker dryg. Så sluta med det. 

Men är det rätt att folk badar i champagne och barn familjer bor hemlöst eller? Alliansen växer, självklart förstår man aggressionen  


   
SvaraCitera
Kudhos

Sägmig:

Men är det rätt att folk badar i champagne och barn familjer bor hemlöst eller? Alliansen växer, självklart förstår man aggressionen  

Alliansen sjunker enligt senaste mätningarna. SD växer. 

Och det kommer alltid finnas rika och fattiga människor. Folk som lever i överflöd, och folk som har inget. Hur tråkigt det än är. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Alliansen sjunker enligt senaste mätningarna. SD växer. 

Och det kommer alltid finnas rika och fattiga människor. Folk som lever i överflöd, och folk som har inget. Hur tråkigt det än är. 

Svarta människor kommer aldrig bli fria löd det då, nu lyder det att det alltid kommer finnas fattiga och rika människor,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
Det som skulle vara värst för oss är att ha ett Breivik fall i Sverige med. Känns som om de skulle försämra vårt rykte. Eller ens en laserman igen. De känns som om nazism/rasism normaliserar i dagens samhälle. Även att folk har gått och utbildat sig och tränat i Ukraina är lite oroväckande. Även att Säpo inte anser de vara bekymmersamt. Vad anser ni? Är de något att känna oro över? Man börjar känna av sig utav hur de var på 90talet

Världen är snart helt överbefolkad så folk dör varje dag så en massaker hit och dit gör ingen skillnad i de långa loppet ändå så vrf va orolig ? :O 
HAHA , pojk tro inte på allt vad media skrämmer oss med haha 😀 

Finns människor i Sverige som vill ta lagen i egna händer , som både arbetar effektivare och snabbare än myndigheter . Men så länge vi har det rättssystem och vapen lagar så kommer inte folk våga skydda sig på samma sätt.


   
SvaraCitera

mynona:
Myndigheter bör ta högerextremismen på allvar. I nuläget fokuserar de på islamister och vänsterextremister, vilket är destruktivt eftersom vänsterextremister bara är ett hot mot högerextremister medan högerextremister är ett hot mot alla, och islamister tenderar att fokusera på muslimska länder medan högerextremister fokuserar på just Sverige. Verkligen, högerextremismen bör ta på allvar. 

Vi bör inte vara rädda, för majoriteten håller faktiskt inte med dem, men vi bör vara vaksamma och vi bör ta dem på allvar. 

du vet väl att vänsterextremister däribland antifa har attackerat moderater och liberalapartiet sverigedemokrater de har trakasserat folk som jobbar på Migrationsverket men dom är väl bara högerextremister?


   
SvaraCitera
mynona

presidente:

du vet väl att vänsterextremister däribland antifa har attackerat moderater och liberalapartiet sverigedemokrater de har trakasserat folk som jobbar på Migrationsverket men dom är väl bara högerextremister?

har jag sagt att vänsterextremister är änglar? Ordet "bara" är underförstått en förenkling, men en betydelsefull sådan: jämför gärna vilka högerextremister är ett hot mot och jämför vilka som är mest hot mot andra. jag vet vad jag anser. du behöver inte hålla med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sjukt hur vissa av er sa förr att jag oroa mig för ingenting. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag är orolig och mår dåligt över dessa människor men också över personer som inte bryr sig/är tröga/bidrar till skiten pga okunskap.
Drf ryter jag till med pekpinnen irl om någon är tard. Det är dags att BLI ARG och säga ifrån. Och röstar rosa!! 

 


   
SvaraCitera