Aviseringar
Rensa alla

Borderline?


Ämnesstartare

Är det någon här som har borderline? Jag misstänker att jag har det då jag får extrema utbrott när jag är arg som slutar med att jag skriker å skadar mig själv, jag skär mig inte å har aldrig gjort. Utan jag slår huvudet i allt möjligt, slänger mig i marken osv.. Jag lider även av kontrollbehov, asså extremt kontrollbehov.
På dagarna mår jag väldigt bra, är lugn å är allmänt normal, väldigt blyg å försiktig. Men så fort jag hamnar i bråk med tex min pojkvän så skriker jag och skadar mig själv, är rädd för mig själv å vet inte vad detta beror på. Kan tillägga att jag är väldigt rädd för att bli lämnad eller att något ska hända min pojkvän, jag kan även bli upprörd över onödiga grejer. 
Det räcker att min pojkvän ställer in något eller kommer 2-3h senare eller inte kan vara med mig en dag å jag har brusat upp å beter mig som en psykopat. Det är så konstigt, asså jag är annars jätteblyg å försiktig. Är även ensam, har inga vänner alls å stänger in mig rätt mycket. Dock är jag inte deprimerad eller mår dåligt, jag beter mig endast såhär när jag är arg å när jag är orolig. Trots allt detta så har min pojkvän stannat med mig och älskar mig väldigt mycket, men det är en hel del bråk pga mitt beteende. Låter detta som borderline? Eller känner någon igen detta beteendet? Kan absolut inte kontrollera mig när jag är arg, jag kan göra vad som helst, jag känner mig inte frisk när det väl händer.. vill få ett stopp på det här innan jag faktiskt blir lämnad, trodde det var vanliga agressionsproblem men misstänker att jag har någon diagnos..


   
Citera

Det låter lite så som Johanna Ottosson har (en youtuber) jag kan såklart ha fel, men här är videon där hon pratar lite om det: 


   
SvaraCitera

Det låter lite så som Johanna Ottosson har (en youtuber) jag kanske har fel, men här är videon där hon berättar lite om det: 

🙂


   
SvaraCitera