Aviseringar
Rensa alla

Bort med patriarkatet!


Ämnesstartare

Ska patriarkatet bort?


   
Citera

Monokromt: Ja! (Man)

Givetvis.


   
SvaraCitera
mynona

Lika bra att stå ut med eländet så kan man inbilla sig att livet skulle bli utmärkt om det bara var borta. 


   
SvaraCitera
time
 time

Monokromt: Ja! (Kvinna)

Vive la jämställdhet. 

mynona:
Lika bra att stå ut med eländet så kan man inbilla sig att livet skulle bli utmärkt om det bara var borta. 

Det här kändes himla otippat för att komma från dig. Är uttalandet okaraktäristiskt eller har jag missuppfattat dig som person? 


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Hur kan man ens svara nej på detta?


   
SvaraCitera

håller med ovanstående. vilken grupprunksfråga. om patriarkatet finns ska det väl per definition bort, givet att man förespråkar jämlikhet över huvud taget. det är liksom inte där skiljelinjen mellan feminister och icke-feminister ligger.


   
SvaraCitera

tlaltecuhtli: vilken grupprunksfråga. om patriarkatet finns

Fast finns inget patriarkat röstar man väl nej eftersom det inte finns något att arbeta bort.


   
SvaraCitera

mynona:
Lika bra att stå ut med eländet så kan man inbilla sig att livet skulle bli utmärkt om det bara var borta. 

😀


   
SvaraCitera

Nej verkligen inte. Är asnöjd med att vara privilegierad.


   
SvaraCitera
mynona

time: Det här kändes himla otippat för att komma från dig. Är uttalandet okaraktäristiskt eller har jag missuppfattat dig som person?

Jag finner att det är skönt att inbilla mig att jag hade kunnat vara glad och nöjd och lycklig om patriarkatet inte hade funnits. Det är en skön inbillning, men mycket personspecifik. Jag rekomenderar ingen annan att betrakta livet så


   
SvaraCitera

Nachac: Fast finns inget patriarkat röstar man väl nej eftersom det inte finns något att arbeta bort.

nä. om man har en fråga med ett ackusativobjekt blir frågan rätt underlig om ackusativobjektet inte refererade till något. om man svarar "nej" på frågan förnekar man snarare adverbet (alltså att patriarkatet ska bort) än ackusativobjektet (patriarkatets existens).

om jag frågade dig "ska jag gå ut med hunden?" och du inte hade någon hund hade det varit mer troligt att du ställde motfrågan "vilken hund?" än sade "nej". inte sant?


   
SvaraCitera

Vehnk:
Nej verkligen inte. Är asnöjd med att vara privilegierad.

: D 


   
SvaraCitera

ja, bort med patriarkatet mvh går ut med burka imorgon.

Monokromt: Ja! (Kvinna)


   
SvaraCitera

Monokromt: Nej! (Man)

Varför krossa ett system som fått jorden att snurra i alla tider?


   
SvaraCitera

Monokromt: Ja! (Kvinna)


   
SvaraCitera