Aviseringar
Rensa alla

Bortglömd i klassen


Ämnesstartare

Hej! Detta kanske inte är ett jättestort problem men jag mår lite dåligt av det och vill därför skriva till detta trogna forum för att söka svar! Jag har under hela min uppväxt haft vänner. Jag har också gått i samma klass från 1:an till 9:an och har därför kommit väldigt nära dom som gick i den klassen. Jag har 4 vänner från min gamla klass som jag är väldigt nära som jag hänger med ofta. Men det hela började när jag började gymnasiet. Jag går just nu första ring och började i en ny klass med nya människor. I början så var jag snäll och försökte prata med typ alla för att jag inte ville vara ensam. Successivt så började det bildas grupper och jag står kvar och är inte riktigt med i någon. Det är inte så ingen tycker om mig men jag är inte men i ett gäng utan jag flyter runt hos alla utan att ha en riktig plats. Jag är liksom "vän" med de flesta men ingen riktig vän.  Det är ingen som skulle sakna mig på lunchen direkt. Det känns som jag invaderar deras redan fulla gäng o ba tja! Det är lixom de många små grejerna som blir jobbigt. Att de står i en ring och man står ganska obvious inte riktigt med i ringen utan lite bakom och typ försöker vara med i konversationen. Eller att de kan gå till lunchen eller klassrummet o bara glömma dig. Det känns som jag inte hör hemma någonstans och man inte betyder något för nån.  Men jag absolut inte ensam, jag träffar mina vänner som går i andra klasser nästan varje dag och deras vänner som dom gjort är jätte snälla. Men det är ändå lite jobbigt att inte ha någon riktig plats när man kommer till klassrummet.

Hoppas ni inte tycker jag är för löjlig och gör det till en stor grej men vad tycker ni jag ska göra? Har försökt och "komma in" i den grupp som jag gillar bäst men är fortfarande liksom inte riktigt med om ni fattar.   
Hälsningar en lite ensam tjej som inte vill vara ensam.


   
Citera

Du är inte alls löjlig, snarare alla andra som inte kan öppna upp för en till utan håller sin lilla grupp isolerad från andra människor.

Personligen tycker jag inte att du har gjort något fel alls, jag ser inte att du överhuvudtaget skulle gjort något fel någonsin. Det kanske inte är så enkelt att komma in i en grupp, du kanske kan fråga dem om du kan bli en del av gruppen eller nått eller så struntar du i dem och hänger med dina vänner i andra klasser. Folk är inte alltid så lätta att hantera och folk är fortfarande omogna i gymnasiet tyvärr, högstadiet, mellanstadiet mentaliten hänger kvar hos många.


   
SvaraCitera
Ajs
 Ajs

Jag är i exakt samma situation och jag bestämt mig för att byta klass till där mina vänner är


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

var i din situation och så här i efterhand borde jag lagt mindre energi på att försöka hitta vänner i iaf i gymnasiet. När det kommer till grupperingar tror jag dit blir än svårare de krävs ju att någon avstår tid i kompisgänget för att lära känna någon annan och det verkar inte helt enkelt. ingen aning hur de går vända


   
SvaraCitera