Aviseringar
Rensa alla

bortglömd?


Ämnesstartare

hej! jag är 14 år. bor med mamma , pappa och min storasystersyster som är 18 år. Min syster har skaffat kille och hela famijen ÄLSKAR honom, vilket jag tycker är bra, men. Han tar FÖR mycket plats, asså han är utbytt mot mig , han är den nya familjemedlemen som allt och alla älskar. och jag blir bortglömd. hur mycket jag än försöker prata och va glad, ignonerar alla mig. plus att alla förändras när han kommer. Han är hos oss HELA tiden också.. det är ju bra att familjen gillar honom och jag är glad för min systers skull men jag behöver väl inte bli bortglömd för det?
Detta blev ett rätt långt inlägg men var tvungen att skriva av mig.. Hur ska jag göra?? tack på förhand!


   
Citera

har du sagt något till dina föräldrar om det? gör det annars [smile]


   
SvaraCitera

PUT HIM IN A BODYBAG


   
SvaraCitera

Tänker ej skriva vad jag tänkte denna gången..


   
SvaraCitera
mynona

De ger honom bara mer uppmärksamhet för att han är ny. Det lugnar ned sig när de har blivit vana vid honom.


   
SvaraCitera

Jag förstår att det känns jobbigt när du inte längre får så mycket uppmärksamhet. Dina föräldrar vill antagligen bara vara schyssta mot killen så han känner sig välkommen i familjen, men det är ändå inte rätt av dem att inte se dig.

Hur skulle de kännas att prata med dina föräldrar om detta, när ni har mycket tid och din syster och hennes kille inte är där?


   
SvaraCitera

Det går över snart.


   
SvaraCitera

äshdå du kan inte leva på att andra ger dig uppmärksamhet hela livet, då kommer du bara bli en jobbig attentionwhore.

visst när man är liten är det okej att folk gullar med en för att man är så söt o rar osv. men nu börjar du bli vuxen och måste lära dig att klara dig själv utan att vara beroende av andras(särskillt dina föräldrars) uppskattning och beundran ='>

kanske kan vara svårt när du tvingas inse detta men hellre förr än senare.


   
SvaraCitera

åhhh om man kunde bli behandlad så av sin partners familj [sad][sad][sad]

+ med största sannolikhet kmr de lugna sig efter ett tag.


   
SvaraCitera