Aviseringar
Rensa alla

Bortkastat liv?


hm, du är ungefär som jag, fast jag har pojkvän.
sitter för mkt vid datorn, fast går inte till skolan pga några problem.
så man har sina anleedningar.
men vad gör du vid datorn? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte mkt.
Sitter här på ungdomar, kollar runt lite på nätet, nyheter osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nashlee:

Om du spelar dataspel så åka till spelhallar och träffa andra datintresserade människor ? 🙂

Spelar inte drikekt dataspel , å där är de ju mest killar. 🙁

Iof så var, är jag väll pojkflickan, har börjat vara med tjejer lite mera.


   
SvaraCitera

elin1101:

Och på lov, eller längre lediga dagar så får jag skuld känsla, jag kastar helt enkelt bort mitt liv, jag är bara 13 år.

Då har du inget att oroa dig över.
Så länge datorn inte går över andra intressen (sport, vara med kompisar, skola) så behöver man inte känna några skuldkänslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elin1101:

jag är bara 13 år

Då skall man leka och sporta och kolla på barnprogram (pokémon om du undrar)
Kom tillbaka när du är 20!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du behöver inte göra ngt speciellt..... ta dt lugn bara.


   
SvaraCitera

typ sån är jag också x) lite jobbigt faktiskt 😛 nästan allt det där stämde in på mig ;O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilltrollet

zöt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elin1101:

jag är bara 13 år.

elin1101:

"Det är nu du ska leva"

NÄÄÄÄÄÄÄ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flellen:

typ sån är jag också x) lite jobbigt faktiskt 😛 nästan allt det där stämde in på mig ;O

Skönt att ngn i samma ålder känner likadant iaf...

Skit jobbigt är det, allt känns helt surt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MEN

När man är hemma själv , inte är med ngn kompis vad ska man göra då för att inte tänka på det? =( ....data, nä


   
SvaraCitera

Jag har samma problem, bara stå ut antar jag. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elin1101:

värdeuppgift: skaffa kille

jag är inte den slags tjej :S ...

värdeuppgift:

elin1101: jag är inte den slags tjej :S ...

skaffa tjej

hahahahahhahah :'D

----------------------
men du, tänk på att de flesta i din ålder inte gör så mkt mer än att sitta vid datan. det är liksom så det ska va[y]

du har hela livet på dig, inget att oroa sig för så här tidigt. det är väl rätt kul att sitta vid datan också? [smile]


   
SvaraCitera

"De" som kritiserar dig är onekligen anti-intellektuella. De vill inte ha en smart dotter, de vill bara ha en hjärndöd människa "som alla andra". Stå på dig! Du kan förändra oerhört mycket mer som en intellektuell och utbildad människa. Det kanske kan tyckas vara småtråkigt nu, men du kommer verkligen inte att ångra dig om 10-15 år, när "de som hade sådär kul" är arbetslösa, sönderkörda, alkoholiserade och kanske döda. Samtidigt som du själv har givande studier och möjligheter till ett arbete som kan förändra världen.

Jobba hårt, och nyttja din datortid till viktiga saker. Lär dig saker som är viktiga till framtiden. Att supa med dina vänner leder ingenvart i längden.


   
SvaraCitera

elin1101:

När man är hemma själv , inte är med ngn kompis vad ska man göra då för att inte tänka på det? =

Du har en dator med internetuppkoppling. Internet befolkas av över en miljard människor. Hur många kompisar tror du att du har kontakt med utanför internet?

Tänk inte på det bara. Jag hade tankar liknandes dina när jag var i din ålder (nästan precis faktiskt), men de gick över när jag insåg att mitt liv var så mycket mer än att supa med ointelligenta "kompisar". Det här är bara en kort period i ditt liv, du kommer knappast att ångra dina val om 50 år, 100 år eller 150 år.


   
SvaraCitera