Aviseringar
Rensa alla

Borttaget.


Ämnesstartare

Svart Katt:

Det är gott och det finns tabletter man kan köpa annars. [no-no]

Jaså, vad heter dessa tabletter ;)?

Svart Katt:

Det låter mest onödigt, dumt och riskabelt. [y]

Varför det? :O

kachin:

½ dl brun foundation om dan
+
2 msk bronzing powder
=
profit

i pannan då. resten fåru räkna ut själv. [smile]

Vill vara naturligt brun.. och foundation och sådant kan man ju inte ha på halsen, armarna / händerna osv.. och brun utan sol är inget val. Har haft det tidigare och det så jobbigt att applicera och skit. Vill som sagt vara naturligt brun!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leemanftw:

Jaså, vad heter dessa tabletter ;)?

Googla på betakaroten kanske? Det finns massor. [shake] Min kusin testade det en sommar och han blev väldigt brun på väldigt kort tid. [censur]

leemanftw:

Varför det? :O

Hudcancer, risk för att bränna sig osv. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svart Katt:

Googla på betakaroten kanske? Det finns massor. [shake] Min kusin testade det en sommar och han blev väldigt brun på väldigt kort tid. [censur]

Jaså 🙂 Ska se vad jag hittar! Det är nog inte så bra att äta för mycket av det dock [rolleyes]

Svart Katt:

Hudcancer, risk för att bränna sig osv. [rolleyes]

Hudcancer kan ju vem som helst som solar solarium få! Bränna sig.. nja, tänker inte sola så länge. 10-15min räcker. 20min är för mycket för mig![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leemanftw:

Jaså 🙂 Ska se vad jag hittar! Det är nog inte så bra att äta för mycket av det dock [rolleyes]

Ja, men det kan knappast vara bättre att ta hormoner. [confused]

leemanftw:

Hudcancer kan ju vem som helst som solar solarium få! Bränna sig.. nja, tänker inte sola så länge. 10-15min räcker. 20min är för mycket för mig![y]

Så sant, därför är det viktigt att kolla efter konstiga förändringar ibland. [y] 10-15 min verkar vettigt, men 3-4 ggr i veckan? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svart Katt:

Ja, men det kan knappast vara bättre att ta hormoner. [confused]

True! Har redan tänkt över det med melanotan.. tänker inte ta det. Det är väldigt dyrt och har för stora biverkningar..

Svart Katt:

Så sant, därför är det viktigt att kolla efter konstiga förändringar ibland. [y] 10-15 min verkar vettigt, men 3-4 ggr i veckan? [confused]

Har som sagt väldigt svårt för att bli brun.. så 3-4 gånger i veckan kommer jag nog köra på. Annars tror jag att jag kommer tappa den lilla färgen som jag (förmodligen) har fått. Men vi får se hur det blir!

Om man solar solarium med foundation i ansiktet.. blir man mindre brun i ansiktet då pga att man har foundation? En kompis berättade det.. men jag har svårt att tro att det är sant. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leemanftw:

True! Har redan tänkt över det med melanotan.. tänker inte ta det. Det är väldigt dyrt och har för stora biverkningar..

[y]

leemanftw:

Har som sagt väldigt svårt för att bli brun.. så 3-4 gånger i veckan kommer jag nog köra på. Annars tror jag att jag kommer tappa den lilla färgen som jag (förmodligen) har fått. Men vi får se hur det blir!

Är du väldigt ljus? Skulle själv aldrig sola så ofta men du gör vad du vill. [no-no]

leemanftw:

Om man solar solarium med foundation i ansiktet.. blir man mindre brun i ansiktet då pga att man har foundation? En kompis berättade det.. men jag har svårt att tro att det är sant. [rolleyes]

Visa foundations innehåller väl SPF så lite borde det skydda. Vet inte, har aldrig testat, verkar bara dumt. [confused]


   
SvaraCitera

Blir så trött och apatisk utav att folk skall lägga så mycket energi på sådana här triviala saker. Kan de inte bara sluta med det och lägga sin tid och kraft på annat än exempelvis att förändra sin hudfärg, jobbigt.


   
SvaraCitera

leemanftw:

blir man mindre brun i ansiktet då pga att man har foundation?

Om du har en med hög solskyddsfaktor är det väl möjligt, men framförallt är det ju inte så mysigt med smink i solarie, blir så skabb :s

För att bygga upp färg får du väl sola lite kortare tid oftare, men sen borde det ju räcka med typ 20 min en gång i veckan för att behålla färgen ^^ (om du inte håller på med bodyscrub och shit då)
Låter fasligt dyrt att sola 3-4 ggr/v 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Googla melanotan [wink]

lololololmin brorsas polare använder sånt han beställer från kina


   
SvaraCitera

ät mer morötter..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utnyttja att du är blek och bli gotare.

Ingen kan säga nej till en naturligt blek gotare med långt svart hår.


   
SvaraCitera

Moderkakan:

lololololmin brorsas polare använder sånt han beställer från kina

[bigsmile] Varför gör han det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karotentabletter ska göra jobbet men jag vet inte om det fungerar för jag har inte testat, men du kan ju söka på google.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Blir så trött och apatisk utav att folk skall lägga så mycket energi på sådana här triviala saker.

Hej.

*förspiller dyrbar tid på att ej vistas i sol i syfte att få snövit hy*


   
SvaraCitera

leemanftw:

Hudcancer kan ju vem som helst som solar solarium få!

Bara genom att sola en eller flera gånger i månaden ökar risken för hudcancer med 55%. Är man dessutom ung, som du är, är risken ännu större. [party]

Man får dessutom äcklig, tjock "apelsinhy" om man solar för mycket. 3-4 gånger i veckan är alldeles för mycket.


   
SvaraCitera