Aviseringar
Rensa alla

Bostadsbidrag


Ämnesstartare

Finns det någon människa här med bostadsbidrag, eller som är insatt i skiten?

När jag gjorde ett test för att se om jag var berättigad bostadsbidrag så var jag det inte (räknade då med att jag skulle jobba under sommaren utöver mina bidrag/studielån och uppskattade därmed min inkomst till 100 000 kommande år)

då stod det att man inte är berättigad bostadsbidrag om ens inkomst överstiger 70000 el ngt sådant.

på deras sida kan man ändå läsa om två studenter som har bostadsbidrag OCH har jobbat under sommaren. förvisso står det ingenting om ifall de tar fullt studielån eller inte, men man börjar undra...

antar dock det inte är något undantag för studenter eller så, vad gäller inkomst, men tänkte att det är bäst att fråga om någon råkade veta


   
Citera
Åtta

Blivande_japan:

(räknade då med att jag skulle jobba under sommaren utöver mina bidrag/studielån och uppskattade därmed min inkomst till 100 000 kommande år)

[tard] Du måste ha ett brutalt välbetalt jobb! Du är medveten om att du bara ska räkna in en viss del av studiebidraget (inte lånet) i den summan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du måste ha ett brutalt välbetalt jobb! Du är medveten om att du bara ska räkna in en viss del av studiebidraget (inte lånet) i den summan?

visste ej att lånet ej behövde räknas med!!!!! älskar dig nu åtta!!!![love][love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Åtta

Blivande_japan:

visste ej att lånet ej behövde räknas med!!!!! älskar dig nu åtta!!!!

Glöm inte att det bara är 80% av studiebidraget som räknas. Så om du har fullt studiebidrag så blir det 21568 kr per år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Glöm inte att det bara är 80% av studiebidraget som räknas. Så om du har fullt studiebidrag så blir det 21568 kr per år.

är du verkligen 100% säker?[surprised]


   
SvaraCitera
Åtta

Blivande_japan:

är du verkligen 100% säker?

Svar: Ja. Jag är läskunnig.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är du verkligen 100% säker?[surprised]

Det stämmer, när du fyller i blanketten får du till och med fylla i bidraget separat


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är du verkligen 100% säker?[surprised]

Intygar.

Saknar mitt bostadsbidrag lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Svar: Ja. Jag är läskunnig.

[blush] hittade bara ett ställe där det stod om vad man max fixk tjäna[party]

Floppsen:

Det stämmer, när du fyller i blanketten får du till och med fylla i bidraget separat

f1 nice![party][party][party]


   
SvaraCitera

Skulle ett lån räknas som inkomst? Hur tänkte du där?


   
SvaraCitera

jag har bostadsbidrag på 800kr. fyllde bara i csnbidraget som inkomst.

3200kr/20kvm=800kr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

jag har bostadsbidrag på 800kr. fyllde bara i csnbidraget som inkomst.3200kr/20kvm=800kr

fint, ska göra när jag har fast boende


   
SvaraCitera