Aviseringar
Rensa alla

Bostadsbristen


sinnessjuk uns:

har 2000 dagar hos boplats Rodnar

*Avis* hade kanske räckt till nåt småtrevligt ställe ute på hisingen, å det e ju nästan stan.


   
SvaraCitera

Punda: *Avis* hade kanske räckt till nåt småtrevligt ställe ute på hisingen, å det e ju nästan stan.

haha, hur många dagar krävs för typ majorna eller annedal eller så


   
SvaraCitera
mens
 mens

det finns ju ofta bostäder om man är villig att bo mitt ute i ingenstans men det är ju inte många som är det, av förklarliga skäl.
fick hyra rätt stor kommunägd lägenhet ett tag trots att den var vikt åt kommunanställda/chefer pga kände en på en rätt hög position inom kommunen. så kan det va. känns rätt meningslöst att stå i kö någonstans men stod i kö på rätt många ställen förr. ogillar lägenhetr dock.


   
SvaraCitera

Nej tycker det verkar rätt häftigt att bo i tält.


   
SvaraCitera

shit vilken huvudvärk man får av att lyssna på henne

Sveriges hushåll är ju typ de mest belånade i världen eller nåt, inte så konstigt med tanke på priserna. Enjoy the crash Tumme upp


   
SvaraCitera
mens
 mens

man kan ju gå ut i tidningen och säga att man behöver ngnstans att bo och sedan hoppas på det bästa. var det inte så hon marielle gjorde?


   
SvaraCitera

det är ju nu som sossarna skulle ha höjt skatterna på kapitalinkomst och dammat av betongformarna!! mera hyresrätter!!


   
SvaraCitera

Så länge det extremt dumma svenska folket lånar som hästar så kommer det inte byggas mer hyresrätter.


   
SvaraCitera

P.g.a nytt jobb så vill jag helst flytta närmre jobbet, som är i en annan stad, men tydligen är det väldigt långa köer för bostäder i staden som jobbet är i och lite kortare i mindre grannstad till den staden. Får stå ut med pendling ett tag till med andra ord...

Har fått tillgång till min nuvarande och tidigare lägenhet på direkten så känns konstigt att det inte blir så igen.


   
SvaraCitera

mens:
man kan ju gå ut i tidningen och säga att man behöver ngnstans att bo och sedan hoppas på det bästa. var det inte så hon marielle gjorde?

Är inte kostnaden oerhörd om man vill ha med ens det minsta, i hyfsat stora tidningar?
Jag minns på ett ställe som jag praktiserade på förr, att vi/dom satte ut en liten ruta om sitt företag i tidningen, minns ej för vad, tror att det var semlor-dagen. Det kostade dom runt 20,000 kr :S Då var det stadens största lokaltidning dock.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Crysilis:

Är inte kostnaden oerhörd om man vill ha med ens det minsta, i hyfsat stora tidningar?
Jag minns på ett ställe som jag praktiserade på förr, att vi/dom satte ut en liten ruta om sitt företag i tidningen, minns ej för vad, tror att det var semlor-dagen. Det kostade dom runt 20,000 kr :S Då var det stadens största lokaltidning dock.

inte som privatperson tror jag


   
SvaraCitera
torg1

Jag är orolig att jag inte får tag i lägenhet när jag flyttar tillbaka till sthlm om 1 halvår. Man måste väl ha stått i bostadskö i typ 46 år eller nått för att få tag i nått...
Ungdomskön, sure, men den är nog lika omöjlig den.
Tur man har kontakter men alla dessa har redan hyrt ut för några år framöver så där är det också kört


   
SvaraCitera

Hyrde i andrahand i tre år, sen köpte jag en lägenhet. Har inte varit några problem egentligen.


   
SvaraCitera

Fick lägenhet rätt snabbt. Hade stått i kö i 4 år och hamnade i det område med sämst rykte i hela stan. Tror det gäller att inte vara för kräsen.


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:
Fick lägenhet rätt snabbt. Hade stått i kö i 4 år och hamnade i det område med sämst rykte i hela stan. Tror det gäller att inte vara för kräsen.

Tycker du ryktet stämmer med verkligheten?


   
SvaraCitera