Aviseringar
Rensa alla

Botox


Ämnesstartare

daisy:

Men man lägger det inte i musklerna, utan i svettkörtlarna. Som inte är muskler. ?

är det inte att botox minskar nervkänsligheten? att man svettas mindre skulle därför bero på att kroppen inte märker att området är varmt.

nu frågar jag, jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörv:

är det inte att botox minskar nervkänsligheten? att man svettas mindre skulle därför bero på att kroppen inte märker att området är varmt.

nu frågar jag, jag vet inte.

Googlade, det stod så här.

Svettbehandling, hyperhidros

Onormal svettning, hyperhidros, är vanligt men ändå obekvämt. Med Botox finns en effektiv svettbehandling. Botox används för att behandla primär hyperhidros, onaturligt hög svettproduktion som inte hör ihop med stress, nervositet eller någon sjukdom. Behandlingen mot armsvett och svettning i ansikte eller ljumskar gör inte särskilt ont och bedövning behövs inte. Hyperhidrosbehandlingen ger inga biverkningar, möjligen svag rodnad eller ömhet de första dagarna. Botoxbehandlingen inleds ofta med ett svettest (Minors test) då svettkörtlarnas utbredning kartläggs. Därefter injiceras botox med små tunna nålar där det finns svettkörtlar. Behandling av handsvett och fotsvett görs med bedövning och innebär då inget större obehag. Efter hyperhidrosbehandling upphör svettningarna i det närmaste helt, och effekten sitter i 6-15 månader, varefter en ny botoxbehandling görs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Hyperhidrosbehandlingen ger inga biverkningar, möjligen svag rodnad eller ömhet de första dagarna.

Botox används för att förhindra att de av acetylcholin förmedlade nervsignaler inte når svettkörtlarna.

Biverkningarna är få och de som kan uppkomma är blåmärken i injektionsområdet som fort går över samt nedsatt förmåga i cirka 2-3 veckor utav det s k pincettgreppet vid handsvettsbehandling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Botox används för att förhindra att de av acetylcholin förmedlade nervsignaler inte når svettkörtlarna.

Biverkningarna är få och de som kan uppkomma är blåmärken i injektionsområdet som fort går över samt nedsatt förmåga i cirka 2-3 veckor utav det s k pincettgreppet vid handsvettsbehandling.

edit,
Jo det gjorde det visst, men inte på den biten om att behandla svett, som jag kopierade, läste inte annan text. Men ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Kan man ha botox i fittan också?

tror din värsta biverkning kan vara känselnedsättning i den regionen. heh. om du nu skulle vilja det. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är inte förvånad lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Hyperhidrosbehandlingen ger inga biverkningar, möjligen svag rodnad eller ömhet de första dagarna

hon som sprutar mig har vid upprepade tillfällen snackat om folk som botoxar pannan och pannan "faller ner" över ögonen eller de som behandlat händer och fått svag funktion/känselnedsättning.


   
SvaraCitera