Aviseringar
Rensa alla

Boxningssäck + Huvudvärk.


Ämnesstartare

Har haft boxningssäck hemma typ i 3 år kanske och varje gång jag börjar slå på den får jag huvudvärk. Har alltid tänkt att det är normalt och inte brytt mig men började tänka nu, va i helvete?
Varför fan får jag det :S?

Tror ni det är normalt?

Inga svar som "gå till läkaren", jag bara började tänka på det och ville höra vad ni tycker, är inte orolig över nått.

Kan det kanske ha något att göra med syrebrist för att man blir trött och det blir sunkigt på rummet med stängt fönster?


   
Citera

men drick massa vatten då


   
SvaraCitera

tror du är lite feminin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men drick massa vatten då

100% säkert att det är problemet 🙂 Jag brukar dricka för lite vatten och få ont i huvet men glömmer det hela tiden hahaha.

Tack 🙂

SorryBartDude:

tror du är lite feminin

Eller så är jag överkompenserande! [no-no]


   
SvaraCitera

Hej. När du inte får i dig tillräckligt mycket med vatten blir det svårare för blodet att komma fram och därför syresätta hjärnan. Tänk även på att få i dig kolhydrater då hjärnan främst förbränner kolhydrater.

Får du huvudvärk vid andra fysiskt ansträngande aktiviteter eller är det bara boxningen? Har du någonsin fått den på grund utav sexuell upphetsning? Det är rätt vanligt om jag minns rätt och då är det ingenting att oroa sig för. Om det däremot är en outhärdlig/väldigt jobbig smärta som kommer snabbt så bör du kontakta vården.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera