Aviseringar
Rensa alla

Bra aktier den närmsta tiden?


Ämnesstartare

Någon som har något hum om vad för aktier som är smart att satsa en inte alltför stor summa pengar på inom en snar framtid?


   
Citera

Latinamerika.


   
SvaraCitera

Homunculi:

Latinamerika.

Vad grundar du det på?


   
SvaraCitera

Individual:

Vad grundar du det på?

Vet inte, låter som det finns potential där.

Jag kan också ha fel, är inte slängd i det där med aktier.


   
SvaraCitera

Homunculi:

låter som det finns potential där.

Homunculi:

är inte slängd i det där med aktier.

Nu gjorde du mig förvirrad...


   
SvaraCitera

Individual:

Nu gjorde du mig förvirrad...

Jag bara tror, har inte lärt mig något mycket om aktiekunskap i allmänhet.


   
SvaraCitera

Homunculi:

Jag bara tror, har inte lärt mig något mycket om aktiekunskap i allmänhet.

Okej, låt oss alla lita på en P16 som inte hänvisar till någon analys utan istället utgår från sin magkänsla.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Okej, låt oss alla lita på en P16 som inte hänvisar till någon analys utan istället utgår från sin magkänsla.

Tja, om du nu ska dra till med lite ironi, så får jag välan forska lite djupare i det hela.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3116&a=750941
http://www.aktiespararna.se/artiklar/Fonder/Tillbakagang-i-Latinamerika-ger-kopl...
http://www.privataaffarer.se/nyheter/direkt/telegram/?id=903129


   
SvaraCitera

Homunculi:

Tja, om du nu ska dra till med lite ironi,

Med anledning av

Körsbär:

Någon som har något hum om vad för aktier som är smart att satsa en inte alltför stor summa pengar på inom en snar framtid?

Homunculi:

Latinamerika.

Individual:

Vad grundar du det på?

Homunculi:

Vet inte,

Homunculi:

så får jag välan forska lite djupare i det hela.

En artikel verkar vara 2 år gammal, den andra 6 månader gammal och den sista handlar om förlustdrabbade Metros annonsmarknad, som i mitt tycke verkar vara för ostadigt för en nybörjare att satsa sina pengar på. Det krävs mycket närmare analyser för att kunna få ett hum om vilka aktier som har en framtid i en orolig världsekonomi..bara för att man satsar på vad som helst i Latinamerika betyder inte det en fet uppgång.


   
SvaraCitera

Ouch, såg inte det där om två år och metro,


   
SvaraCitera

seriöst svar: ENIRO


   
SvaraCitera

Homunculi:

Ouch, såg inte det där om två år och metro,

Ingen fara, det är inte lätt att hitta bra analyser bara genom en googling. Ett tips är att läsa DI för att bilda sig en uppfattning om hur läget ser ut och få lite tips om köpvärda aktier.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Ett tips är att läsa DI för att bilda sig en uppfattning om hur läget ser ut och få lite tips om köpvärda aktier.

De där såkallade experterna och deras tips är dock inget att lita på..
Man ska sätta sig in själv i situationen runt om i världen och i företagens ekonomi flera år tillbaka för att få hyffsad vinst. Annars kan man lika gärna spela på bingo.


   
SvaraCitera

Kacki:

De där såkallade experterna och deras tips är dock inget att lita på..

Kanske inte för de som söker en skyhög avkastning och snabba pengar, men för den vanlige spararen som är redo att ge några år finns en del bra tips. Men självklart, det finns alltid risker..


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Kanske inte för de som söker en skyhög avkastning och snabba pengar, men för den vanlige spararen som är redo att ge några år finns en del bra tips. Men självklart, det finns alltid risker..

Frågan är om det är värt risken att satsa mycket pengar i enskilda företag, för att få en liten vinst om kanske 5-10 år?

Jag skulle säga att om man är småsparare så ska man spara i fonder.


   
SvaraCitera