Aviseringar
Rensa alla

Bra basvaror att ha hemma?


Paseo
Ämnesstartare

Behöver tips på grundläggande matvaror att ha tillgängliga hemma. Varje gång jag ska laga mat finns det inga grejer till det. Vill ha typ en lista med saker man kan få ihop mycket av.

Om det finns.


   
Citera

mjöl, mjölk, makaroner är några basgrejor jag har hemma. mjölet har jag mest användning för

m


   
SvaraCitera

Krossade tomater, ägg, makaroner, ost, grönsaker (purjolök, gurka m.m) champinjoner, matlagningsgrädde, mjölk, mjöl, socker, havregryn, yoghurt, te, smör, brö


   
SvaraCitera

Mjöl, mjölk, smör, köttfärs, ris, pasta, potatis, tomater, paprika, gul lök. Samt kryddor.


   
SvaraCitera

Torkade bönor och linser. De kan man senare blötlägga och koka till diverse maträtter..


   
SvaraCitera

Pasta, ris, gul lök, vitlök, rapsolja, havredryck, bönor/kikärtor/linser, mjöl, socker, krossade/passerade tomater, soja.


   
SvaraCitera

kryddor och buljonger, grillkrydda är ett måste!!


   
SvaraCitera

sesamfrön & jordnötter (utöver sånt som redan skrivits)

hejsverige:
mjöl, mjölk, makaroner är några basgrejor jag har hemma. mjölet har jag mest användning förm

man ska inte äta sånt egentligen.

siceps : matlagningsgrädde

nej. matlagningsgrädde är riktig grädde utspädd med vatten och med tillsats av förtjockningsmedel. inte en produkt värd att lägga pengar på.

överlag är "light"-produkter med mindre fett dumt, då fett (förutom fleromättade vegetabiliska oljor) är bra att få i sig.


   
SvaraCitera

Mjölk, ägg, mjöl, socker, salt, smör, olika kryddor(som svart peppar, vitlöks krydda, grill krydda och lite sånt), pasta, ris, kött av olika slag, tomater, gurka, paprika, havregryn, grahams mjöl, svamp.


   
SvaraCitera

mpt:hv:
sesamfrön & jordnötter (utöver det som skrivits)

man ska inte äta sånt egentligen.

nej. matlagningsgrädde är riktig grädde utspädd med vatten och med tillsats av förtjockningsmedel. inte en produkt värd att lägga pengar på.

överlag är "light"-produkter med mindre fett dumt, då fett (förutom fleromättade vegetabiliska oljor) är bra att få i sig.

aha jag vet inte jag ba sa massa saker 


   
SvaraCitera

siceps :

aha jag vet inte jag ba sa massa saker 

varför säga saker då om du inte har koll? :S


   
SvaraCitera

mpt:hv:

varför säga saker då om du inte har koll? :S

jag brukar läsa det i recept när man ska tillaga vissa maträtter trodde väl det var bra att ha ursäkta 


   
SvaraCitera

siceps :

jag brukar läsa det i recept när man ska tillaga vissa maträtter trodde väl det var bra att ha ursäkta 

aja 2 da motherfacking baja Icke!


   
SvaraCitera

det är viktigt att vara ordenklig


   
SvaraCitera

grejer som alltid finns hos mig är:

- Pulvermos 

- mamma scan's köttbullar

- Mjölk

- Ägg

- Bröd

- Makaroner 

- Tonfisk

- Socker

- Salt

- Andra kryddor

- diverse bakgrejer

- Fläskfilé ligger alltid i frysen


   
SvaraCitera