Aviseringar
Rensa alla

Bra/dåig idé? (julklapp till tjejen jag har känslor för)


Ämnesstartare

För ett antal månader sedan började jag träffa en tjej mer och mer (vi jobbar på samma jobb).

För mig var det hela underbart och jag fick känslor för henne. För henne var det mer av en reboundrelation har jag fått för mig (hon hade bara någon månad tidigare gjort slut med sin dåvarande pojkvän).

Det hela rann dock ut i sanden (ifrån hennes sida), och det mådde jag väldigt dåligt över, så för några veckor sedan konfronterade jag henne om det hela. Hon sa då att hon (som jag mer eller mindre visste) var väldigt nere när vi började träffas, och kände aldrig riktigt efter..

Nu har vi inte pratat speciellt mycket alls sen dess, förutom på jobbet dock, vilket visserligen går bra, vi har, verkar det som, hittat tillbaka till jobbarkompisar och vänner.

Saken är dock den att jag fortfarande har några sorts känslor för henne.

Så jag har tänkte på att ge henne en julklapp ett tag, och har redan köpt den. Det är en lp-skiva med ett av hennes favoritband. Orkar inte förklara hela historien bakom det, men det är hur som helst en väldigt bra och personlig sak till henne, som jag tror hon kommer bli enormt glad för.

Så, har även planer på att överlämna den/ställa den utanför hennes lägenhet precis innan hon åker hem till sin hemstad över jul, med ett kort brev.

Här kommer ett utkast på brevet:

"Hej XX

Jag fick ju inte dig att köpa en julklapp till på jobbet så för väl göra det så här i stället. För att få det att verka lite mindre konstig så måste jag säga att det var ett tag sen och lite av ett impulsköp, ville egentligen bara säga god jul.

Men behöver säga något mer...
Det här skulle på ett sätt vara mycket skönare att göra face to face, men risken finns då att jag kommer glömma saker, och få dom att låta fel osv.
Det här verkar också antagligen väldigt konstigt och du kanske inte bryr dig överhuvudtaget, men jag vill i alla fall att du ska veta.

Ville mest säga förlåt, om jag nu la någon skuld på dig, när jag missuppfattade tiden vi umgicks. Visste ju att du dels tänkte på annat.

Jag är ledsen om det är jobbigt för dig att höra, men jag började uppriktigt sagt att få riktiga känslor för dig. Och dom fanns faktiskt där ett bra tag.
Nu vet jag inte riktigt...
Även om du självklart fortfarande är en enormt söt och jätteintressant tjej.

Hur som helst, vi borde som sagt umgås nån gång, lite längre fram, åtminstone som vänner...
Det vore kul.

Ha så roligt i dom småländska skogarna nu.

God Jul XX,
önskar XX

PS:
Nu har du ju något som pushar dig till att skaffa den där spelaren du väl ville ha :)"

Så, bra/dålig idé?
Hur kommer det uppfattas tror ni?
Finns det någon chans överhuvudtaget att hon börjar tänka på mig på sättet jag tänker på henne tror ni?

Tacksam för alla svar


   
Citera

loveisevil:

bra

loveisevil:

idé


   
SvaraCitera

vet inte riktigt... det hade inte fungerat på mig i varje fall om jag inte var typ jätteintresserad, och då hade det troligtvis märkts.. men alla är olika osv


   
SvaraCitera

tycker det är en bra julklapp men att det funkar på det sättet du vill är en annan sak.


   
SvaraCitera

Bra julklapp, skumt sätt att ge den på - personligen hade jag nog funnit det obehagligt.


   
SvaraCitera

bara ge den till henne och dra? det verkar faktiskt lite skumt att ställa den utanför hennes dörr, nån kan ju dessutom sno den.


   
SvaraCitera

ge den till henne direkt bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, skulle jag ge den till henne personligen skulle jag inte bara dra.
Men som jag säger även i brevet så skulle det nog bli för jobbigt att ta det face 2 face (patetiskt, jag vet).
Tror dock ingen kommer sno den, då hon bor längst in i ett hus, och är även bra vänner med de flesta där...
Plus att jag kommer lämna den direkt efter vi slutat på jobbet, och innan hon kommit hem (cyklar före henne...).


   
SvaraCitera

Du tror inte att hon tycker att du beter dig läskigt när ni träffats under dagen och att du istället för att ge henne presenten då cyklar hem till henne och lämnar julklappen där? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, faktiskt inte...


   
SvaraCitera

Om hon inte har känslor för dig är det ju fett waste med pengar! Spendera dem på dig själv i stället!


   
SvaraCitera

c r e e p y


   
SvaraCitera

packa in brevet i paketet och ge det till henne?

fast jag hade nog ändå tyckt att det var

enhimmelskdrog:

c r e e p y


   
SvaraCitera

Lite

enhimmelskdrog:

c r e e p y

Men hon kanske finner det sött.


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska ge den. Jag mena, då visar du ju att du bryr dig om henne eller hur man ska säga. Hon kan ju i alla fall inte bli sur om hon får något som hon typ vill ha? xD

Försök i alla fall. Annars kommer du bara ångra dig.[smile]


   
SvaraCitera