Aviseringar
Rensa alla

bra eller dålig artikel?



   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag kan inte ta något som heter "fittjournalen" seriöst och kommer inte att läsa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mycket osoft artikel 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, varför inte göra narr av en hel grupp av människor? Det är ju helt okej att totalförminska och köra över andra för att man själv är utsatt.

Nej, jag tycker att det är bedrövligt och visar på precis sådant som ger feminismen dåligt rykte. Skärpning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typexempel på sexistiskt feministiskt hat och varför feminism aldrig kan vara vägen till jämställdhet. De hycklande feministerna hade rasat ifall det var en kille som hade skrivit liknande om tjejer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:
Typexempel på sexistiskt feministiskt hat och varför feminism aldrig kan vara vägen till jämställdhet. Skulle aldrig accepterats ifall det hade skrivits om killar.

Det där kan inte sägas vara feminism, det där är mobbing. Ideologin förespråkar inte en sådan där utgångspunkt gentemot män. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill veta va uppsala-gänget tkr!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med om:

3. Killar som rättfärdigar sexistiskt beteende med att de är feminister
OBOY vad jag har stött på den här killtypen. Han är vänster, lite skön, medveten och påstår sig vara feminist men ÄNDÅ snor han av någon outgrundlig anledning all jävla luft i rummet. Han har läst en massa feministisk litteratur och kan vända och vrida på språket så att det blir genus-godkänt men har aldrig reflekterat över sitt eget beteende och kryddar gärna sina dagar med att dra sexistiska skämt eftersom alla VET att han ju inte är sån. Han ser sig som en bättre typ än snubbar som har en bra kvinnosyn men inga feministiska akademiska meriter och tror att han kan passa in i alla läger, med snubbarna och med feministerna! NEWSFLASH -> Hos mig är du inte välkommen!

Fast inte just de exempel som hon drar pga har ej varit med om just sånt själv, men själva grejen att vissa tror att bara för att de kallar sig feminister så kan de bete sig sexistiskt utan att det märks. Men det går åt båda hållen, tjejer som kallar sig feminister men uttalar och beter sig sexistiskt, dömer andra brudar för att vara slampor etc etc... 

och denna:

7. Killar som hatar kvinnor
Ofc. Denna ligger inte långt ifrån sexan och innehåller alla osofta. Våldtäktsmän, män som slår, män som är svartsjuka på sina flickvänner pga tror att de äger henne, män som härskar, pappor som fuckar upp sina familjer, män som äger företag (kapitalister har aldrig visat kvinnor hänsyn), män med makt som inte använder makten till att se till att män har mindre makt, alla män som varje dag aktivt eller passivt upprätthåller patriarkatet. Män som inte lyssnar på kvinnor som säger nej, män som bekräftar kvinnor fast de inte ber om det, män som trycker ner kvinnor, bestraffar, osynliggör och föraktar kvinnor.

men ah gäller hat överlag, stör mig på hatiska och hänsynslösa människor 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d min kompis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Håller med om:


Fast inte just de exempel som hon drar pga har ej varit med om just sånt själv, men själva grejen att vissa tror att bara för att de kallar sig feminister så kan de bete sig sexistiskt utan att det märks. Men det går åt båda hållen, tjejer som kallar sig feminister men uttalar och beter sig sexistiskt, dömer andra brudar för att vara slampor etc etc... 

och denna:

känns som att du måste rättfärdiga att du höll med genom att också lyfta fram att tjejer kan bete sig dåligt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är du kompis med den där sjuka jäveln, blir fan rädd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Det där kan inte sägas vara feminism, det där är mobbing. Ideologin förespråkar inte en sådan där utgångspunkt gentemot män. 

Vad grundideologin säger är ju en sak, men det är inget snack om saken att det finns en hel del manshat i den feministiska rörelsen, från nätfeminister till feministiska politiker och partier: (Vilket inte är konstigt med tanke på att feminismens utgångspunkt just är att kvinnor är förtryckta av män)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

känns som att du måste rättfärdiga att du höll med genom att också lyfta fram att tjejer kan bete sig dåligt 

Näe, jag tycker genuint det går åt båda hållen och känner inte att jag "måste" rättfärdiga det. Är det konstigt att vara konsekvent?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

Näe, jag tycker genuint det går åt båda hållen och känner inte att jag "måste" rättfärdiga det. Är det konstigt att vara konsekvent?

nä, men nu handlade det ju om män och kändes som att det var därför du skrev det, därför ifrågasatte jag. tkr inte manshat är ok obs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:
är du kompis med den där sjuka jäveln, blir fan rädd

varför skriver du så? ja bli du d. vi är bekanta. 


   
SvaraCitera