Aviseringar
Rensa alla

Bra första extrajobb?


Ämnesstartare

Jag ska om en vecka börja första året på gymnasiet och är i  och med det sugen på att börja tjäna lite pengar i form av ett extrajobb/eftermiddagsjobb. Någon som har erfarenheter utav detta? Var jobbade ni? Hur fick ni jobbet? Hur mycket jobbade ni? Vilket jobb är lätt att få som 15-åring?


   
Citera

flasha boobsen så får du nästan garanterat jobb där manliga, heterosexuella och oattraktiva arbetsgivare runt 30-50 bast håller hus.


   
SvaraCitera

I min årsring så jobbar ca 70% och vi är ungefär 40 st. De jobbar med det som vi lär oss om. Typ om man går inriktning bygg så kan man jobba som målare och sådana småjobb typ. Borde vara det bästa, något man tyckerom samt att man lär sig mera om sin inriktning om man arbetar med det.


   
SvaraCitera

först jobbade jag lite extra med att städa toaletter i ett köpcentrum. fick det jobbet då min kusins dåvarande sambo drev en städfirma. sen började jag på burger king istället. gick bara dit och frågade efter jobb, fick typ en intervju direkt har jag för mig. sen hörde jag inget på ett tag, så ringde upp och då fick jag jobbet om jag inte missminner mig (chefen där var rätt slarvig av sig).

generellt brukar typ donken och bk vara rätt glada i tonåringar då de inte behöver så mycket lön (och dessutom har dålig koll på lagstiftning, fack osv)


   
SvaraCitera
Lod
 Lod

McDonald's, det är bra på CV:t. Du får nog inte stå i kassan men däremot i matsalen, göra diverse annat =)


   
SvaraCitera

Hej jag letar efter helg jobb vad som helst jag behöver pengarna men i framtiden vill jag bli undersköterska men som helg jobb kan jag ta vad som helst / angelica lundström 🙂


   
SvaraCitera