Aviseringar
Rensa alla

Bra foundation?


Ämnesstartare

Hejsan!
Vet du någon bra foundation?
Isåfall säg vad den heter och förklara för och nackdelar 😉
Peace out!


   
Citera
Ämnesetiketter

Vill du ha en som täcker bra eller ska den bara jämna ut etc?
Mineralpuder lär väl vara det bästa för huden, men huruvida det täcker bra eller inte finns det olika uppfattningar om 🙂


   
SvaraCitera

hatsumi:

Mineral


   
SvaraCitera

Finns ju en hel uppsjö med olika märken, men jag tror att I.D är bra. Sjukligt dyrt dock 🙁 och så säger dem att man skall använda den speciella kabukiborsten.


   
SvaraCitera

hatsumi:

men jag tror att I.D är bra. Sjukligt dyrt dock 🙁 och så säger dem att man skall använda den speciella kabukiborsten.

Visst, den är dyr, men den håller ju lääääänge...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

Vill du ha en som täcker bra eller ska den bara jämna ut etc?

Jag vill ha en som täcker väldigt bra men också ser bra ut om man säger så 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och den ska inte vara dyr elr något ^^ Finns massa bra för bra pris (Y)


   
SvaraCitera

TheSimpleOne:

Jag vill ha en som täcker väldigt bra men också ser bra ut om man säger så 😛

Ja haha :p
Om du bor i storstad skulle jag rekomendera dig att kika in på Kicks eller dyl. och testa lite. Annars finns en hemsida som heter www.tikei.se som säljer mineralpuder. Därifrån kan du beställa provburkar för 10 kr. Då kan du ju testa vad du tycker om det 🙂
Annars säljer ju Maybelline mineralfoundation i flytande form! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

Annars säljer ju Maybelline mineralfoundation i flytande form! :

Jaa! Jag tänkte nästan köpa den en gång 🙂 Men är den bra ? 😀


   
SvaraCitera

TheSimpleOne:

Men är den bra ? 😀

Ingen aning :O Men jag läst om den på nätet och sett recensioner i diverse bloggar, folk verkar rätt nöjda med den! Och så behöver man ju inte pröjsa en halv förmögenhet för den heller 8D
Den finns också i puderform, den har jag testat på handleden och jag tyckte att den typ glittrade för mycket:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

Den finns också i puderform, den har jag testat på handleden och jag tyckte att den typ glittrade för mycket:(

Åhh, sånt är juh inte kul direkt :/
Men jag läste lite om sånt där mousse och så såg jag en bild 😛 Hur kan man få ansiktet att se ut såhär? :O

704MOUS_model_xl.jpg


   
SvaraCitera

TheSimpleOne:

Maybelline mineralfoundation

Den är billig och bra, men man kan inte säga att det är en äkta mineralfoundation då den inte innehåller 100% mineraler vilket man vet då den är flytande. Vad har du för hudtyp förresten? Jag tror inte den passar dig om du har fet hud.

Den ger i alla fall väldigt bra lyster och man ser inte översminkad ut, vilket är bra. [y]

TheSimpleOne:

Hur kan man få ansiktet att se ut såhär? :O

För det första så är den där bilden väldigt retuscherad, men med rätt händer och rätt smink så kan du få ett bra resultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad har du för hudtyp förresten?

Jag tror inte jag har fet hud.. Lite mer åt det torra hållet kanske (:

Angelize:

men med rätt händer och rätt smink så kan du få ett bra resultat.

Men hur blir huden om man använder mousse foundation ? (:


   
SvaraCitera

TheSimpleOne:

sånt där mousse

Har använt den, den är bra, men rätt torr. Har du torr hy måste du vara noggrann med att ha en bra hudkräm innan 🙂

Angelize:

För det första så är den där bilden väldigt retuscherad

Helt rätt, man kan inte utgå ifrån reklambilderna eftersom de har blivit retouscherade flera gånger. Dessutom är Adriana Lima (modellen) vuxen och har antagligen inte de hudproblem som en tonåring kan ha.
Satsa på att använda concealer om du vill döja finnar, rödhet, ringar under ögonen etc.


   
SvaraCitera

TheSimpleOne:

Men hur blir huden om man använder mousse foundation ? (:

Den blir fin och den jämnar ut bra.
Dock upplevde jag att den "trillade av" efter tex. en dag i skolan. Den motverkar glans ganska effektivt


   
SvaraCitera