Aviseringar
Rensa alla

Bra hårblekning?


Ämnesstartare

Har funderat ett tag nu på att färga mitt hår mörkblått.
Tänkte på något sånt här..; http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=133167

Aa, iallafall. Behöver ju en rätt bra blekning till det (har röttbrunt hår med svart utväxt atm), så jag bara undrar vart man kna få tag på bra och billig blekning? [y]


   
Citera
Ämnesetiketter

Image


   
SvaraCitera

niiice färg, låt oss se resultatet sen![bigsmile]
btw, shock har ju blekningar i deras sortiment, skulle tippa på att dom duger rätt bra?


   
SvaraCitera

Jane hellens blekning kostar 50 kr. Prisvärd och funkar minst lika bra som övriga blekningar.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Jane hellens blekning kostar 50 kr.

åh, köpte alltid det när jag var blond. bra och billigt!


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Jane hellens blekning kostar 50 kr. Prisvärd och funkar minst lika bra som övriga blekningar.

Testade den när jag skulle bli ljusblond efter att ha haft mörkbrunt hår. Tog inte alls.
Måste ha gjort något fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Jane hellens blekning kostar 50 kr. Prisvärd och funkar minst lika bra som övriga blekningar.

Ja, jag har hört både att den är skitbra och att den suger, haha!
Men alltså, jag är lite osäker på om jag verkligen ens ska bleka håret innan. Med tanke på att mitt hår är ganska mörkt nu tror jag inte riktigt att jag vill bleka det itlls det verkligen blir ljusblont/vitt, för det sliter ju så himla mycket, och bleker jag bara en/två gånger blir det troligen brunoranget/gult osm mest, och färgar jag blått på det är det väl risk att det blir grönt?
Så kanske bättre att färga blått på en röd ton så det blir mer lilablått? Eller? [confused]


   
SvaraCitera

astronaut:

Men alltså, jag är lite osäker på om jag verkligen ens ska bleka håret innan.

Du måste, annars fäster inte färgen alls. Håret måste vara minst gul-vitt, helst vitt-vitt.

astronaut:

Så kanske bättre att färga blått på en röd ton så det blir mer lilablått? Eller?

Nej, du ska absolut inte ha några röda toner i håret alls. De tar överhanden och ditt hår kommer bli omöjligt att färga. Gula toner går an om du tonar mörkblå, men det kommer kanske bli lite grönt när färgen tvättas ur och inte fästa helt på vissa ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Nej, du ska absolut inte ha några röda toner i håret alls. De tar överhanden och ditt hår kommer bli omöjligt att färga. Gula toner går an om du tonar mörkblå, men det kommer kanske bli lite grönt när färgen tvättas ur och inte fästa helt på vissa ställen.

..ajdå. [n]
Mitt hår ser ju ut såhär atm; http://tinypic.com/r/dqlzew/7
Du tror inte det går att färga mörkblått då eller? D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag inte bleker alls först, såattsäga.


   
SvaraCitera

astronaut:

Du tror inte det går att färga mörkblått då eller? D:

Nej, det är fullständigt omöjligt, tyvärr. Alla röda pigment måste bort.

Senast jag färgade mitt blått så orkade jag inte bleka tillräckligt mycket, hade mörkgult när jag färgade det. Det blev ganska mycket grönt i det då. Fick bleka om det senare och det är fortfarande inte tillfredsställande jämt, på vissa ställen fastnar mycket pigment och på andra lite.
Så det är bäst att göra det ordentligt från början. Blek håret helvitt. Då kommer du få fint hår!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Nej, det är fullständigt omöjligt, tyvärr. Alla röda pigment måste bort.

Menmenemnemnemneme, det blir inte alls blått då, alltså fäster det inte alls? Det blir inte blålila eller så?!+1+1?
ÅÅÅH. [sad]


   
SvaraCitera

astronaut:

det blir inte alls blått då, alltså fäster det inte alls? Det blir inte blålila eller så?!+1+1?

Nä, det kanske blir en lite blå ton, men det kommer bara se skabbigt ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Nä, det kanske blir en lite blå ton, men det kommer bara se skabbigt ut.

Usch, okej.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaja, har bestämt mig nu iallafall. Jag tänker minsann färga håret blått ändå. Ska bleka så mycket som möjligt och färga mörkblått! [bigcheers]
Det får håret allt tåla..

Då är frågan bara vilken färg jag ska använda..
Directions Midnight blue är ruskigt snygg ( http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=133167), men kanske ska gå på Manic panic After midnight ( http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=138939)?

Eller så köper jag bara två Midnight blue.. [y]

Men eh, hur mycket färg behöver man/hur länge håller den? För vad jga har hört så måste man färga om ganska så snabbt..
Och gud vad jag känner mig oallmänbildad nu, men när färgen har gått ur håret, vilken färg kommer det bli då? Min kompis säger att när jag har duschat bort lite kommer det bli grönt.. :C


   
SvaraCitera