Aviseringar
Rensa alla

Bra hörlurar?


dwadw
Ämnesstartare

Jag gör knappt något annat än att lyssna på musik 24/7 om dagen och känner att mina skitiga airpods inte duger till det. I alla fall inte nu när ena luren helt plötsligt slutade att fungera så nu får jag bara musik i ena örat vilket är sjukt jävla störande.

Vad är ett par bra hörlurar? Jag har ingen koll på vad som är bra och dåligt, kommer dock inte spendera 2000+ kr.

Edit: Helst trådlösa också då jag skejtar och gör annat så sladden kommer bara ivägen.


   
Citera

Vet inte om det är lönt att fråga här


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

Bananlåda:
Vet inte om det är lönt att fråga här

Antar inte, vet helt ärligt inte varför jag gjorde det ens. Får dra till sweclockers.


   
SvaraCitera

Kolla på What Hifi. 


   
SvaraCitera

dwadw:

Antar inte, vet helt ärligt inte varför jag gjorde det ens. Får dra till sweclockers.

Gör det


   
SvaraCitera

dwadw:

Antar inte, vet helt ärligt inte varför jag gjorde det ens. Får dra till sweclockers.

Vända dig till amatörer som inget vet om hörlurar i stället för What Hifi som har testat hundratals hörlurar? 


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Vända dig till amatörer som inget vet om hörlurar i stället för What Hifi som har testat hundratals hörlurar? 

Ja, i detta fallet så är hifi forumen dom sämsta sidorna att fråga på. Han behöver inte nån audiofils åsikt


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Ja, i detta fallet så är hifi forumen dom sämsta sidorna att fråga på. Han behöver inte nån audiofils åsikt

Det största problemet är att de flesta bara testat en eller ett fåtal hörlurar, medan What Hifi har testat hundratals genom åren. 


   
SvaraCitera

Sony


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Ja, i detta fallet så är hifi forumen dom sämsta sidorna att fråga på. Han behöver inte nån audiofils åsikt

Jag misstänker att du missuppfattat begreppet "audiofil" eftersom du använder ordet i en negativ mening. Det optimala är naturligtvis att musik kan återskapas med samma kvalitet som det lät i studion där den spelades in. Tänkte även tillägga att den ska kunna återges i samma kvalitet som den gjorde i konsertlokalen, men det blir ju väldigt fel då de flesta pop- och rockgrupper spelar i lokaler som definitivt INTE ens är avsedda för konserter utan för fotbolls- och ishockeymatcher och idrottsevenemang.

Men oavsett, vad är det du har emot att musiken återges i högre ljudkvalitet istället för lägre ljudkvalitet? Om vi helt och hållet lämnar den ekonomiska biten därhän?

Naturligtvis finns det bra lurar som återger musiken helt underbart likväl som det finns lurar som återger musiken med så kraftig distorsion så att lyssnaren kan vara 100% säker på bestående hörselskador.  Gråter


   
SvaraCitera

stoner:

Jag misstänker att du missuppfattat begreppet "audiofil" eftersom du använder ordet i en negativ mening. Det optimala är naturligtvis att musik kan återskapas med samma kvalitet som det lät i studion där den spelades in. Tänkte även tillägga att den ska kunna återges i samma kvalitet som den gjorde i konsertlokalen, men det blir ju väldigt fel då de flesta pop- och rockgrupper spelar i lokaler som definitivt INTE ens är avsedda för konserter utan för fotbolls- och ishockeymatcher och idrottsevenemang.

Men oavsett, vad är det du har emot att musiken återges i högre ljudkvalitet istället för lägre ljudkvalitet? Om vi helt och hållet lämnar den ekonomiska biten därhän?

Naturligtvis finns det bra lurar som återger musiken helt underbart likväl som det finns lurar som återger musiken med så kraftig distorsion så att lyssnaren kan vara 100% säker på bestående hörselskador.  Gråter

Jag lägger 5 spänn på dwadw inte bryr sig så mycket om hur hög ljudkvaliteten återges, även budget hörlurar är tillräckligt bra för att ett "vanligt öra" ska bli nöjt.

Rent personligt så gillar jag distortion, i alla former


   
SvaraCitera

Jag tycker att mina huawei freebuds 3i true wireless funkar Rodnar


   
SvaraCitera

Donkeking:
Jag tycker att mina huawei freebuds 3i true wireless funkar Rodnar

För att du är en fattig stackare som inte har något bättre att jämföra med. Ett vanligt problem hos folk som skriver i en recension att Andersson whatever är det bästa de nånsin har hört! 


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

För att du är en fattig stackare som inte har något bättre att jämföra med. Ett vanligt problem hos folk som skriver i en recension att Andersson whatever är det bästa de nånsin har hört! 

Vad gör dig så speciell då


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Rent personligt så gillar jag distortion, i alla former

Eftersom du har Jimi H som avatar kan jag ju påpeka att feedback, som Jimi utnyttjade genom att ställa sig framför högtalarna för att få vibrationerna från högtalarna att få strängarna på gitarren att vibrera för att framkalla ett "tjutande" ljud inte är detsamma som distorsion.

Anser för övrigt att Jimi var "kanske" världens bästa gitarrist. Eller i vart fall var han den första gitarristen att spela på en elgitarr och utnyttja elgitarrens fulla kapacitet. Alla andra hade spelat på elgitarrer som om det vore akustiska gitarrer. San Francisco gruppen "Blue Cheer" möjligtvis undantaget. Deras version av "Summertime Blues" var ju kanske 10 år  före alla andra grupper.


   
SvaraCitera