Aviseringar
Rensa alla

Bra hörlurar?


stoner:

Eftersom du har Jimi H som avatar kan jag ju påpeka att feedback, som Jimi utnyttjade genom att ställa sig framför högtalarna för att få vibrationerna från högtalarna att få strängarna på gitarren att vibrera för att framkalla ett "tjutande" ljud inte är detsamma som distorsion.

Anser för övrigt att Jimi var "kanske" världens bästa gitarrist. Eller i vart fall var han den första gitarristen att spela på en elgitarr och utnyttja elgitarrens fulla kapacitet. Alla andra hade spelat på elgitarrer som om det vore akustiska gitarrer. San Francisco gruppen "Blue Cheer" möjligtvis undantaget. Deras version av "Summertime Blues" var ju kanske 10 år  före alla andra grupper.

Sa jag att det var det eller


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Vad gör dig så speciell då

Erfarenhet och kunskap. Och insikten att det är bättre att kolla med såna som faktiskt har testat och jämfört många hörlurar. Medan du är förblindad av hat och därför vägrar lyssna. 


   
SvaraCitera

stoner:

Eftersom du har Jimi H som avatar kan jag ju påpeka att feedback, som Jimi utnyttjade genom att ställa sig framför högtalarna för att få vibrationerna från högtalarna att få strängarna på gitarren att vibrera för att framkalla ett "tjutande" ljud inte är detsamma som distorsion.

Anser för övrigt att Jimi var "kanske" världens bästa gitarrist. Eller i vart fall var han den första gitarristen att spela på en elgitarr och utnyttja elgitarrens fulla kapacitet. Alla andra hade spelat på elgitarrer som om det vore akustiska gitarrer. San Francisco gruppen "Blue Cheer" möjligtvis undantaget. Deras version av "Summertime Blues" var ju kanske 10 år  före alla andra grupper.

10 år före alla andra grupper? När kom Zeppelin med sin första skiva? 


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

För att du är en fattig stackare som inte har något bättre att jämföra med. Ett vanligt problem hos folk som skriver i en recension att Andersson whatever är det bästa de nånsin har hört! 

Nu tycker jag faktiskt att du går på lite för personligt? Jag sa bara att jag tycker dom är bra för min del jag förstår inte vart du behöver blanda in pengar i det här? 


   
SvaraCitera

Donkeking:

Nu tycker jag faktiskt att du går på lite för personligt? Jag sa bara att jag tycker dom är bra för min del jag förstår inte vart du behöver blanda in pengar i det här? 

Nädå, inget personligt. Många drabbas av hybris när de egentligen inte har mycket erfarenhet alls. Det är många som prisar sina egna råd, men får erkänna sig besegrade när de ställs inför fakta. Inte heller har det med pengar att göra, för What Hifi har även bästa köp i budgetklassen. 


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Erfarenhet och kunskap. Och insikten att det är bättre att kolla med såna som faktiskt har testat och jämfört många hörlurar. Medan du är förblindad av hat och därför vägrar lyssna. 

"Erfarenhet och kunskap" säger han som tror på gud.
Att gilla ett par billiga skräp lurar är att vara smartare än att köpa svindyra audiofil hörlurar. 

Jag är inte förblindad av hat, jag är skickad hit av jävulen för att göra ditt ego så stort att du imploderar av det 


   
SvaraCitera

Bananlåda:

"Erfarenhet och kunskap" säger han som tror på gud.
Att gilla ett par billiga skräp lurar är att vara smartare än att köpa svindyra audiofil hörlurar. 

Jag är inte förblindad av hat, jag är skickad hit av jävulen för att göra ditt ego så stort att du imploderar av det 

Mr know it all när jag hänvisar till What Hifi? Inte mycket konsekvenstänk där inte! 

Att inte uppskatta musik mer än att du helst lyssnar på skräplurar säger allt om dig som person. 

Varken du eller djävulen lyckas. Erfarenhet och kunskap. Jag tystar ner Legion och förbjuder de att tala. 


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

10 år före alla andra grupper? När kom Zeppelin med sin första skiva? 

Både Led Zep och Deep Purple klassar jag nog som betydligt mer "finlirare" än vad Blue Cheer var. Den enda grupp som skulle "eventuellt" kunna kvala in mot BC är Black Sabbath men enl min egen bedömning ligger Sabbath i absoluta toppskiktet mendans BC inte ens når upp till 5 på en 10-skala (medans Sabbath ligger på 10  Tumme upp ).
Även om jag inte anser att Led Zep och Purple spelar i samma division som BC så är naturligtvis både Led Zep och Purple klara 10-poängare.

Det ryktas att när BC uppträdde live så just för att musiken skulle dista så mycket som möjligt så skar de bort (pappers)membranen ur högtalarna. Uppgiften kommer från tidningen "Rolling Stone" som jag läste det i för några år sedan. Tumme ned


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Mr know it all när jag hänvisar till What Hifi? Inte mycket konsekvenstänk där inte! 

om det gör dig glad så

Dindoonuffin:
Att inte uppskatta musik mer än att du helst lyssnar på skräplurar säger allt om dig som person. 

Ah jo förlåt mig för att jag inte har råd att köpa lika bra hörlurar som dig eftersom att jag lägger alla mina pengar på musik instrument, vilket är rätt konstigt att jag gör när jag inte ens uppskattar musik

Dindoonuffin:
Varken du eller djävulen lyckas. Erfarenhet och kunskap. Jag tystar ner Legion och förbjuder de att tala. 

Klart vi lyckas, kolla bara så bra det går


   
SvaraCitera

Bananlåda:

om det gör dig glad så

Ah jo förlåt mig för att jag inte har råd att köpa lika bra hörlurar som dig eftersom att jag lägger alla mina pengar på musik instrument, vilket är rätt konstigt att jag gör när jag inte ens uppskattar musik

Klart vi lyckas, kolla bara så bra det går

Tror jag inte på en sekund. Ingen musiker skulle stå ut med skräplurar. 

Kunnighet i ondska är inte vishet. Du är det levande beviset på det. Din lille fjant till herre satan förstod inte heller att hans lögner skulle leda till hans död. 


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Tror jag inte på en sekund. Ingen musiker skulle stå ut med skräplurar. 

Jag sa aldrig att jag stog ut med skräplurar, men det beror väl på vad som räknas som skräp och inte. För mig kvittar det hur bra musiken återges eftersom jag endå tar bort majoriteten av mellan o diskant frekvenserna, gör ont i öronen annars. Sen har jag varken råd eller behov av nya bra hörlurar, så det kvittar

Dindoonuffin:
Kunnighet i ondska är inte vishet. Du är det levande beviset på det. Din lille fjant till herre satan förstod inte heller att hans lögner skulle leda till hans död. 

Vem gav dig nyheten att satan var död? Din allsmäktige gud?
Du ska nog inte lita på allt han säger, verkar som en riktigt skum typ han där 


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Jag sa aldrig att jag stog ut med skräplurar, men det beror väl på vad som räknas som skräp och inte. För mig kvittar det hur bra musiken återges eftersom jag endå tar bort majoriteten av mellan o diskant frekvenserna, gör ont i öronen annars. Sen har jag varken råd eller behov av nya bra hörlurar, så det kvittar

Vem gav dig nyheten att satan var död? Din allsmäktige gud?
Du ska nog inte lita på allt han säger, verkar som en riktigt skum typ han där 

Du har flera gånger svarat på påståenden om skräplurar, men först nu förnekar du? Ingen trovärdighet. 

Din lille fjant till herre satan har fått en dödsdom, som inte har verkställts än. Till följd av den första lögnen och allting han sagt och gjort efter det. 


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Du har flera gånger svarat på påståenden om skräplurar, men först nu förnekar du? Ingen trovärdighet. 

Svarat på påståenden ja, har aldrig sagt att jag varken använder eller står ut med. Bara att jag inte har råd med nya, "bra" hörlurar. 
Du får gärna också definiera skräphörlurar, jag drar nog min gräns långt under din.

Dindoonuffin:
Din lille fjant till herre satan har fått en dödsdom, som inte har verkställts än. Till följd av den första lögnen och allting han sagt och gjort efter det. 

Dödsdom som inte är verkställd säger du.. tycker det låter rätt levande.
Jag tror inte riktigt att du kan lita på din källor, vilka dom nu är. Nått har kanske blivit lost in translation?


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Svarat på påståenden ja, har aldrig sagt att jag varken använder eller står ut med. Bara att jag inte har råd med nya, "bra" hörlurar. 
Du får gärna också definiera skräphörlurar, jag drar nog min gräns långt under din.

Dödsdom som inte är verkställd säger du.. tycker det låter rätt levande.
Jag tror inte riktigt att du kan lita på din källor, vilka dom nu är. Nått har kanske blivit lost in translation?

Varför skulle du kommentera i en tråd om bäst hörlurar när du inte vill köpa eller använda? Ingen trovärdighet. Dessutom har jag redan påpekat att What Hifi har bästa köp i olika prisklasser, så ingen behöver köpa samma lurar som jag. 

Gud har enligt de abrahamitiska religionerna bestämt en dag då alla ska dömas. Människor dör enligt Guds befallning, men andar kan inte dö, därför lever din lille fjant till herre satan än. Domen över satan och hans följare är döden, men det slutgiltiga straffet, döden i eldsjön, har inte verkställts än. Jag har aldrig påstått att satan är död. 


   
SvaraCitera
YungG

Dindoonuffin: Gud har enligt de abrahamitiska religionerna bestämt en dag då alla ska dömas. Människor dör enligt Guds befallning, men andar kan inte dö, därför lever din lille fjant till herre satan än. Domen över satan och hans följare är döden, men det slutgiltiga straffet, döden i eldsjön, har inte verkställts än. Jag har aldrig påstått att satan är död. 

I'll have whatever this guy is smoking


   
SvaraCitera