Aviseringar
Rensa alla

bra idé?


Ämnesstartare

Hej!

Jag tänkte bara kolla med er på forumet här, jag har en facebook fanpage som jag gärna skulle öka mina likes på och jag såg att i USA så kan man köpa likes ifrån många sidor, efter lite sökande hittade jag www.MrLike.se, hur är det med att köpa facebook likes och sådär, är det lagligt? De skriver på sin sida att det ska vara fullt lagligt och riktiga personer som gillar men vad tror ni ??

Hiss eller diss?


   
Citera

patetiskt


   
SvaraCitera

lol


   
SvaraCitera
Åtta

Lagligt är det väl, men varför skulle det vara värt det? På vilket sätt gagnar fler gilla-markeringar din verksamhet? Gör de det även om de är icke-organiska (d.v.s. inte gjorda av människor som faktiskt bryr sig om ditt innehåll)?


   
SvaraCitera

kemeny:

riktiga personer

Tror knappast att det är riktiga personer och även om de skulle vara riktiga personer är de förmodligen inte intresserade av alla sidor de "gillar".

Ja det är lagligt men dumt att slösa pengar på sånt[zzz]


   
SvaraCitera
Paseo

Är det inte bättre att det man ska gilla är så pass bra så att människor gillar det av sig själva [y] gör det hela bra, gör reklam osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är mest för att stärka varumärket, annars att skriva "gilla oss på facebook!" eller liknande är ju då helt meningslöst om det inte är för att stärka varumärket?

Eller att erbjuda vissa rabatter om man gillar eller att tvingas att gilla någon sida för att få vara med i någon tävling, då är ju folk ej intresserade av sidan utan vill bara vara med och tävla, detta fenomen använder ju sig stora butikskedjor som ICA och liknande som jag såg nyligen hade en tävling man deltog i om man gillade och delade deras inlägg och kunde vinna 10kg godis.

Det är ju precis samma sak som att köpa likes, men på ett annat sett bara.

Det verkar otroligt stort i USA som antar att det är många som är intresserade ändå av att köpa likes?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag ser det som en otrolig billig lösning att stärka sitt varumärke otroligt om folk ser att det är 2000 personer som gillar eller liknande.

Våran verksamhet riktar sig i första hand emot äldre personer så även om vi har otroligt många nöjda kunder så använder sig inte många alls av facebook och det ser löjligt ut att ha en facebook fanpage med 22 likes som vi har i dagsläget...

Gillar idén men tänkte så jag ej gör något olagligt genom att köpa detta, isf får det nog bli en beställning ifrån mrlike.se ändå.


   
SvaraCitera
Åtta

kemeny:

Det är mest för att stärka varumärket, annars att skriva "gilla oss på facebook!" eller liknande är ju då helt meningslöst om det inte är för att stärka varumärket?

Det stämmer, men du verkar ha missförstått vad det betyder att stärka varumärket. Som konsument skiter jag i om du har 2000 eller 20 gilla-markeringar. Däremot väger det tungt om någon jag känner "går i god" för din verksamhet genom att "gilla" den. Det är det som företag är intresserade utav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår vad du menar "åtta", men att ha 2000 likes är väl mer eller mindre som att någon går i god för min verksamhet att den håller standarden pga att så många gillat den?

Fick följande svar på ett annat forum :
Den här marknaden är väldigt bred i USA, där numera många företag och musiker etc. använder sig utav dessa tjänster för att växa på sociala medier. För övrigt ser väl hemsidan rätt seriös ut, men jag hittar inga direkta kontaktuppgifter och sånt. Men jag är övertygad om att tjänsten fungerar

Jag la nyss en beställning iaf på 1000 likes, återkommer med info om hur det gick!


   
SvaraCitera
Åtta

kemeny:

att ha 2000 likes är väl mer eller mindre som att någon går i god för min verksamhet att den håller standarden pga att så många gillat den?

Du tror inte att en bättre väg att gå är att erbjuda en bra tjänst, så att folk vill gå i god för den?

Om jag ser att du har 1000 gilla-markeringar från fejkkonton eller sådana som uppenbart inte har något intresse av din verksamhet så kommer jag automatiskt att anta att du driver någon typ av lurendrejeriverksamhet, eller åtminstone att din verksamhet är för dålig för att få gilla-markeringar från riktiga kunder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en otroligt bra tjänst men riktar mig emot en målgrupp som ej använder sig av facebook mestadels. Därför kommer detta att bli svårt, sedan kommer du ej att kunna se ifall dessa personer är svenska/utländska, äkta eller inte, men som de säger på mrlike, fått förklarat för mig också, att det är riktiga personer gillar.


   
SvaraCitera
time
 time

kemeny:

Jag har en otroligt bra tjänst men riktar mig emot en målgrupp som ej använder sig av facebook mestadels.

Så varför slösar du pengar på Facebook istället för att rikta dig till ställen där din ursprungliga målgrupp finns?


   
SvaraCitera
Åtta

timeisrunningout:

Så varför slösar du pengar på Facebook istället för att rikta dig till ställen där din ursprungliga målgrupp finns?

Detta. När blev du tjugo förresten? [tard]


   
SvaraCitera

skicka gärna pengarna till mig istället


   
SvaraCitera
time
 time

Åtta:

När blev du tjugo förresten?

Förrförra tisdagen. [blush]


   
SvaraCitera