Aviseringar
Rensa alla

Bra jobb som student?


Ämnesstartare

Hej vänner, 

Vad för typ av jobb tror ni kan passa bra kombinerat med studier? 


   
Citera
Ämnesstartare

Bli kontaktperson kanske? En gång i veckan och socialt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bartender 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Bartender 

Ahh det är sant, vad för personlighet tror du man ska ha för att passa som bartender ? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilket jävla kneg man än kan få, du ska väl inte plugga på jobbet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jr. HBT:
vilket jävla kneg man än kan få, du ska väl inte plugga på jobbet?

Nej det hade jag inte tänkt göra. Jag har funderat på typ diskare har blivit tipsad om kontaktperson också. Sedan så har jag tänkt att man kanske kan vara med i vetenskapliga studier, det kan man få bra betalt för ibland. Men jag tänker lixom allmänt om människor har bra ideer som jag inte tänkt på. Att söka "allmänt" brukar inte fungera så bra , enligt min erfarenhet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Nej det hade jag inte tänkt göra. Jag har funderat på typ diskare har blivit tipsad om kontaktperson också. Sedan så har jag tänkt att man kanske kan vara med i vetenskapliga studier, det kan man få bra betalt för ibland. Men jag tänker lixom allmänt om människor har bra ideer som jag inte tänkt på. Att söka "allmänt" brukar inte fungera så bra , enligt min erfarenhet. 

varför funkar det dåligt att söka allmänt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

några på min förra skola jobbade på posten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jr. HBT:

varför funkar det dåligt att söka allmänt?

Vad betyder överhuvudtaget att söka allmänt? Många jobb som existerar har jag ingen kompetens för, att söka dom är inte produktivt, eller? Att söka allmänt betyder i praktiken för mig iaf att man inte har koll vad för typer av jobb man faktiskt kan utföra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Vad betyder överhuvudtaget att söka allmänt? Många jobb som existerar har jag ingen kompetens för, att söka dom är inte produktivt, eller? Att söka allmänt betyder i praktiken för mig iaf att man inte har koll vad för typer av jobb man faktiskt kan utföra. 

Jr. HBT:
vilket jävla kneg man än kan få

om det står körkort och du inte har körkort, eller står erfarenhet inom vårdyrke och du inte har det, så går den annonsen bort. söker man på plats får man väl försöka sluta sig till vilka meriter som krävs. finns ingen anledning att sikta in sig på något specifikt yrke som om det vore karriär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jr. HBT:

om det står körkort och du inte har körkort, eller står erfarenhet inom vårdyrke och du inte har det, så går den annonsen bort. söker man på plats får man väl försöka sluta sig till vilka meriter som krävs. finns ingen anledning att sikta in sig på något specifikt yrke som om det vore karriär.

Du har helt rätt, det är inte min intention heller. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
några på min förra skola jobbade på posten

Tack för tipset! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

optimala studentjobbet vore väl dock antingen skiftarbete som vaktmästare, eller korrekturläsning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

langare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Ahh det är sant, vad för personlighet tror du man ska ha för att passa som bartender ? 

Man bör nog vara utåtriktad, charmig, pratglad osv. 🙂 


   
SvaraCitera