Aviseringar
Rensa alla

Bra krog att gå till på sin 18 års dag??


Ämnesstartare

Tja folket! Jag undrar som rubriken säger. Om någon vet något bra ställe i göteborgs område där man kan dricka, dansa och mycket mer? Som passar till sin födelsedag? Som är då 18+? [wink]


   
Citera

Smaken är som baken, delad.

Du kanske borde svara på vilken typ av musik du gillar (det brukar vara ganska centralt, musik alltså, på klubbar*). Vad har du för budget? Var bor du? Hur långt kan du tänka dig åka? Gillar du stora samlingar eller mer mysiga mindre ställen? Vill du gå till ett strikt heteroställe? Gayfriendly? Gaymajoritet? Ja du... du får gärna förklara mer vad du menar.

* Jag antar att det är en klubb du ska till och inte en krog, en krog är en pubbliknande restaurang... du tyckte det viktigaste var att dansa, alltså klubb.


   
SvaraCitera

Jag har ingen större inblick i Göteborgs nattklubbsliv eftersom jag själv är född och uppväxt i Stockholm. Men jag råder dig till att fundera kring dom små men ändå väsentliga som kan vara matchavgörande för ditt val: musik, klädsel och vad för sorts människor som går dit.

Att tänka på rent allmänt:
- Alkoholen är något nytt som man inte riktigt kan hantera.
- Var medveten om att du riskerar att bli utslängd om du agerar omdömeslös.
- Drick med måtta.

Ha trevligt. [smile]


   
SvaraCitera

Exil3nt:

och mycket mer?

Som vadå [confused]

x_marty:

- Alkoholen är något nytt som man inte riktigt kan hantera.

Hon kanske har supit sedan hon var 14, det vet inte du [confused]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Hon kanske har supit sedan hon var 14, det vet inte du [confused]

Unga personer under 18 år ska inte dricka alkohol. Det säger lagen. Killar dricker mer än tjejer, men tjejer dricker idag alltmer. Alkoholförgiftning ökar kraftigt bland de unga, framför allt bland unga tjejer. Därav anledningen till:

x_marty:

- Alkoholen är något nytt som man inte riktigt kan hantera.

x_marty:

- Drick med måtta.


   
SvaraCitera

x_marty:

Unga personer under 18 år ska inte dricka alkohol.

Och på vilket sätt betyder det att alkohol är nytt för henne?


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Och på vilket sätt betyder det att alkohol är nytt för henne?

Att ingen har kunnat ge henne alkohol utan att bryta mot lagen?

Men det lönar sig inte att spekulera. Vi vet ju inte om hennes dryckesvanor.

Men du TS-tjejen! Om du nu dricker ute på klubben, se till att du har ett sätt att ta dig hem. Drick dig inte full. Se till att du alltid har koll på dig själv och på andra runt dig.

Har du druckit förut så ska du veta att det är stor skillnad att dricka "ute" än att dricka på någon hemmafest i någon kompis lägenhet.

Se till att alltid ha uppsikt på ditt glas, dina snacks och din mat.


   
SvaraCitera

jason:

Att ingen har kunnat ge henne alkohol utan att bryta mot lagen?

Med den logiken knarkar ingen i hela Sverige [y]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Med den logiken knarkar ingen i hela Sverige

Jag ser inget ont, jag hör inget ont, jag vet inget ont...


   
SvaraCitera