Aviseringar
Rensa alla

Bra låtar över 5 minuter!!


Ämnesstartare

Hej!

Här länkar vi låtar som vi tycker om. Det enda kravet jag har är att den måste vara över 5 minuter lång. Tycker det kan vara ganska skönt att gå emot alla radio-anpassade låtar och ta det långsamt.

Debattera gärna, om ni känner för det. Att klappa varandra på ryggen går också bra. Men kom ihåg, låtarna skall vara MINST 5 minuter långa!!!


   
Citera
Ämnesstartare

Har börjar lyssna på PBJ igen, fy bubblan så bra dom är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klockar in på 7,14. Helt okej ändå. Men kom ihåg, ni får länka hur långa låtar ni vill!!!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

fan, manson är lite väl mysk för min smak


   
SvaraCitera


Inte konstigt lång men inom ramarna och den jag lyssnade på för tillfället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Inte konstigt lång men inom ramarna och den jag lyssnade på för tillfället

Ja, det tål väl att ha någon sorts ramverk sist och slutligen för vad som är en bra längd på en låt. Kan tänka mig att Free Bird är en bra måttstock. En låt längre än Free Bird är nog för lång helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mysig låt förövrigt!


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Ja, det tål väl att ha någon sorts ramverk sist och slutligen för vad som är en bra längd på en låt. Kan tänka mig att Free Bird är en bra måttstock. En låt längre än Free Bird är nog för lång helt enkelt.

Tycker att runt 6 minuter egentligen är idealt för en textdriven låt med hyfsat ackompanjemang


"I de svala rummen med tallbarrsdoft - där bor småspararna"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leonard Cohen har även kört på någon form utav visa i krautförklädnad


   
SvaraCitera
reben


   
SvaraCitera

Så handlar alla låtar jag postar om tjejer på glid


   
SvaraCitera

lol 5 minuter är ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Tycker att runt 6 minuter egentligen är idealt för en textdriven låt med hyfsat ackompanjemang


"I de svala rummen med tallbarrsdoft - där bor småspararna"

Ja för fan. Annars måste väl Barn av vår tid anses ligga på den högsta piedestalen, åtminstone inom svensk musik. 


   
SvaraCitera