Aviseringar
Rensa alla

Bra linje för medelbetyg


Ämnesstartare

Hej!
Det är så att jag ska välja linje i slutet av denna termin, och har inte något mål än. Så jag undrar om någon har några tips på bra skolor med passande linjer för min betyg som förra terminen låg på runt 200 men defenitivt kommer höjas till minst 220 denna ;).
Jag bor i Gävleborgs län så jag går helst på en skola i närheten, men kan även flytta till gbg om så krävs 😛
Några speciella önskemål på den linje jag går har jag inte förutom att den förbereder mig för att kunna komma in på en bra högskola. Jag känner inte specielt många som går på gymnasiet nu och har ingen att fråga, så jag är extremt tacksam för seiösa svar :). PS skriv gärna vilka betyg man oftast bör ha för denna linje.


   
Citera
Ämnesstartare

Oj! jag glömde visst säga betygen x].
Mvg i biologi VG i eng SV SO Historia Religion Geografi matte bild och resten G


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lättast är väl att kolla upp vad skolorna/linjerna du är intresserad av ligger på för betyg? det där varierar ju rätt kraftigt från stad till stad och skola till skola.

Zkalman:

Några speciella önskemål på den linje jag går har jag inte förutom att den förbereder mig för att kunna komma in på en bra högskola

vad är du intresserad av då? bra grej att börja med liksom. tre år med något som man hatar lär ju inte vara så kul [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_sofi:

vad är du intresserad av då? bra grej att börja med liksom. tre år med något som man hatar lär ju inte vara så kul [smile]

Dom ämnen jag tycker är mest intressanta är nog matte, historia, engelska, kemi och biologi


   
SvaraCitera
Vision

Zkalman:

Dom ämnen jag tycker är mest intressanta är nog matte(edit:(?)), historia, engelska, kemi och biologi

Tycker det låter som om du skulle gilla natur-natur (eller natur-någonting) Fast de kanske har ganska höga intagningspoäng.. Du kan ju kolla upp några skolor i din närhet och den ungefärliga intagningspoängen till den linjen!

Har ingen aning varför jag svarar på det här! Är i ungefär samma sits som du, och kan typ inget om gymnasielinjer! [y]

Är du 94:a? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturvetenskaplig linje förbereder dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:

Fast de kanske har ganska höga intagningspoäng..

Man kan läsa natur oavsett högstadiebetyg, typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:

Är du 94:a? [crazy]

100 % 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Man kan läsa natur oavsett högstadiebetyg, typ.

Natur har jag faktiskt tänkt väldigt mkt på helst natur-matte men vad menar du att jag kan läsa det oavsett betygen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zkalman:

vad menar du

Alla gymnasieskolor är inte lika populära.

Det är söktrycket som styr hur höga intagningspoängen blir på en gymnasieskola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Det är söktrycket som styr hur höga intagningspoängen blir på en gymnasieskola.

ok


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera