Aviseringar
Rensa alla

Bra lurar vill jag ha


Ämnesstartare

Letar efter ett par hörlurar till iPod. Och det ska vara in-ear, med enormt bra bas, samt att det ska vara så pass bra att de stänger ute precis allt som kommer utifrån, dvs. buller, människoröster etc. (detta är livsviktigt!).. samt att de självklart ska sitta skönt i öronen.

Är trött på budgetlurar som går sönder av ingenting, så därför får det kosta i princip vad som helst, men helst gärna inte någon fantasisumma .. Förutsätter bara att det är bra kvalité.

Rekommendationer? Skull-candy, sony, creative, koss och likande är uteslutna.. som ni förstår.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vafan in-ear suger ju i jämförelse med dessa:
Image


   
SvaraCitera

sony mdr-v150

jättebra ljud för sitt pris, bra bas. Dock ej in-ear.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spanar in hifiklubbens hemsida nu. Bra grejor finnes där? Danon och Argon heter märkena.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Bra grejor finnes där?

Ja, dom har mycket bra saker. Men dyrt om du vill ha det riktig bra.


   
SvaraCitera

du får VERKLIGEN inte köpa dom där wesc hörlurarna.


   
SvaraCitera

http://www.jays.se/products/earphones/a-jays.html

Bra ljud och platt sladd som inte trasslar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ja, dom har mycket bra saker. Men dyrt om du vill ha det riktig bra.

Kommer nog under 1500 i alla fall..

Och nej wesc har jag inte ens tänkt en tanke på. Fult och säkert asdåligt. Sunkigt ljud.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Kommer nog under 1500 i alla fall..

Okej. Men du tänker alltså hörlurar över 1000 kr klassen? Eller vilken prisklass vill du ha?

Renesmee:

Och nej wesc har jag inte ens tänkt en tanke på. Fult och säkert asdåligt. Sunkigt ljud.

Bra, som du säger, skit för pengarna.


   
SvaraCitera

Beyerdynamic DTX100 - Väldigt klar och detaljerad återgivning med väldigt exakt bas. Fri från den "hinna" över ljudbilden de flesta andra in-ear dras med. Väldigt humant prissatta dessutom. Rekommenderar 50-100h inspelning för att diskanten ska spelas in ordentligt.

AKG K-370P - Fet bas. I övrigt hyfsat ljud. Lider dock av den "hinna" jag tidigare nämnde.

Annars så kan du kika på några ultimate ears (SuperFi 5 är en favorit) eller några Shure (SE530 är fantastiska, men lite dyra).
Denons lurar är hyfsade, lite för sluten ljudbild för min smak och även lite för vass diskant. Men kanske passar de dig?

Tips: Gå till referenceaudio på söder och provlyssna, samt någon Hifi-klubben butik. Ljud är personligt.

Ediöt: Monster Cable - Beats Turbine är också väldigt trevliga, dessutom väldigt hippa, om man är lagd åt det hållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

kej. Men du tänker alltså hörlurar över 1000 kr klassen? Eller vilken prisklass vill du ha?

Ja, någonting sånt. 1000 kronor, mer eller mindre. Vill ha bra ljud för pengarna helt enkelt, och om jag kommer undan billigt (600-1000 kr) så är det ju verkligen ett plus. Men det spelar egentligen ingen roll.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Ja, någonting sånt. 1000 kronor, mer eller mindre. Vill ha bra ljud för pengarna helt enkelt, och om jag kommer undan billigt (500-900 kr) så är det ju verkligen ett plus.

Okej, men Denon och Sennheiser har alltid gjort bra saker och är kända för det. Så du får vad du betalar för.

Om du vill ha riktig bas så ska du inte köpa in-ear.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Om du vill ha riktig bas så ska du inte köpa in-ear.

Ändrade mig lite i inlägget (priset). Så din citering blev lite fel. My fault.

Vill inte ha sånadär.. hörlurar, så då får jag väl lida för det.

En jag känner har förresten ett par från bose, bra, men de var svindyra... men vill typ ha något i den klassen.. men billigaree, typ. så det går välk inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sennheiser cx300 har bra bas och är prisvärda, finns till bra pris på webhallen.


   
SvaraCitera