Aviseringar
Rensa alla

Bra mat osv?


Lurad
Ämnesstartare

Hej allihopa!
Tjej, 13år, 166cm lång, 59kg.
Slutade äta, rasade fem kilo på ett par veckor. Nu: äter något mål varje dag, springer/rider och styrketränar varje dag. Målet är just nu att komma ner till 55kg. Jag är inte tjock, det vet jag. Men jag vill kunna kallas smal, och det kan jag inte nu.
Jag äter så mycket jag kan utan att säcka ihop totalt i ångest. Vilket blir oftast ett mål om dagen, ibland mer, ibland inget alls.
Vad är bra mat att äta när jag väl äter? [y]


   
Citera
Ämnesetiketter

så länge du tränar så mycket du gör kan du äta minst tre mål om dagen. Så länge det inte är massa onyttigheter så är det helt okej och du kommer inte gå upp i vikt.

Det du håller på med just nu skulle jag kalla livsfarligt.


   
SvaraCitera

Lurad:

Tjej, 13år

Lurad:

Vilket blir oftast ett mål om dagen, ibland mer, ibland inget alls.

Förmodar att en moderator tar saken i egna händer och låser tråden.

Tack på förhand.


   
SvaraCitera

det är ej rätt väg att gå om du vill totalrasa i vikt. jag går ned fem kilo i veckan när jag vill - utan att sluta äta.

hit me up och jag berättar mina hemligheter.


   
SvaraCitera

Du lär inte må bra om du inte äter minst tre mål om dagen oavsett om du tränar eller ej.
Din kropp behöver näring för att din mognadsprocess ska kunna fortsätta och så länge du äter bra mat (inte oboy, kanelbullar, flingor etc) så kommer du att må bra.

Om du inte har fått råd av läkare att du MÅSTE gå ner i vikt så bör du börja äta. Annars kan det gå riktigt illa med både dina inre organ, tänder, skelett etc etc.[n]


   
SvaraCitera

Måste tillägga att du bör snarast söka upp någon att prata med angående dina ätstörningar. Prata med skolsystern så kan hon hjälpa dig.


   
SvaraCitera