Aviseringar
Rensa alla

Bra mat som är lätt att laga.


Du kan göra egen pyttipanna genom att:

steka lök, falukorv, tärnat kött (exempelvis benfri kotlett) och potatis.

Jag brukar steka löken med falukorven, sen potatisen, sist köttet och sen blandar jag ihop allt i en bunke.

Jag kryddar potatisen och köttet med salt, vitpeppar och timjan under stekning och falukorven och löken kryddar jag med timjan under stekningen.

Annat lätt recept:

Blanda grädde med chilisås, salt och peppar, smaka på den så ser du om du har lagom mycket av allt, sen slänger du såsen med skivad kassler i en ugnsfast form, släng på skivad banan, riven ost och jordnötter släng in i ungen på 225 grader eller så tills osten fått färg

ät med ris.


   
SvaraCitera

Pastasallad med räkor, avokado, isbergssallad, tomater, ost, lök och gurka är nice. Till det kan du blanda creme fraiche och majonnäs, sen ha i en vitlöksklyfta och salt och peppar


   
SvaraCitera

Koka pasta och värm valfri pastasås.
Eller varför inte laxpasta? Steka laxen, krydda rikligt med citronpeppar, koka pasta och ha i valfria grönsaker. Till det kan du ha typ Creme Fraiche eller gräddfil om du finner det gott.

Nu kurrar magen [love]


   
SvaraCitera

haschbrownies


   
SvaraCitera

kalaspuffar med mjölk


   
SvaraCitera

kebu12:

kalaspuffar med mjölk

Ersätt mjölken med fil [love]


   
SvaraCitera

kebus minipenis med ätbar jordgubbsglidmedel


   
SvaraCitera

Angelize:

ätbar jordgubbsglidmedel

*spyr*


   
SvaraCitera

Zapetta:

*spyr*

tror d smakar goare än hans naturally flens fucktiskt


   
SvaraCitera

Zapetta:

Ersätt mjölken med fil [love]

blir ju svårlagat då, filen tar mycket längre tid än mjölken att rinna ner i skålen[no-no]

Angelize:

kebus minipenis med ätbar jordgubbsglidmedel

är ju inte lätt för alla att laga till den, är inte alla som har lika stor tillgång till som du har[cute]


   
SvaraCitera

Angelize:

tror d smakar goare än hans naturally flens fucktiskt

uhuhuhuhuhuh [cry]


   
SvaraCitera

eldorados nudelhinkar [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carbonara.
Koka spagetti, stek bacon, blanda och häll i mera grädde.
Kryddor: Spaggeti ( Salt? Peppar) Bacon ( Jag använder citronpeppar och havsörtsalt eller tacokrydda)


   
SvaraCitera

skala potatis(morötter el andra grönsaker med om man gillar de), skiva i bitar, in i ugnen, stek en kycklingfilé lite på varje sida så den får lite färg (funkar bra med fläskfilé eller något annat gött kött till annars) , släng in den också i ugnen, vänta en halv timme typ, färdigt, fett gott, inte alls svårt att göra. Brukar ha bearnaisesås till.


   
SvaraCitera

koka vatten och salta efter smak


   
SvaraCitera