Aviseringar
Rensa alla

Bra och lyckligt förhållande


Ämnesstartare

Nja inte vet jag, vi har ju gemensamma intressen men egna också, som passaro sa så måste man kompromissa.

Jag tror inte att man MÅSTE ha ett gemensamt intresse, vad som är det viktiga för att ha ett stabilt och lyckligt förhållande är vikten av kommunikation. Sen så lär man sig ofta gilla eller iallafall stå ut med varandras intressen, ju längre tid man har varit ihop.

Men var och en blir salig på sin tro, och vad som funkar för mig behöver nödvändigtvis inte funka för dig.


   
SvaraCitera

Jag skulle nog tycka det var irriterande att ha en partner som inte alls var intresserad av politik, musik och fotografi, men visst det kan ju gå ändå, men ätligt talat vet jag vet inte om just jag skulle stå ut med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheThreeOfHearts:

Hurrududu.. dom senaste inläggen jag sett att du skrivit har du såfan bara snackat skit om mig, har inte sagt något om de för jag bryr mig ärligt talat inte, men de där meningen stämmer ju inte ritkigt

Om jag ville snacka skit om dig skulle jag inte ursäkta mig inför folk jag inte känner. Vad har jag eller dom att vinna på det? Vad är det föresten för inlägg du pratar om?

Om inte den meningen stämmer, vad var det då du babblade om när du sa att du direkt tagit avstånd från religiösa människor? Vad jag fattade det som var några till och med dina medmänniskor. Det du sa om dina tankar om religion och religiösa människor var knappast vad jag skulle kalla fördomslöst och respekterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Vad jag fattade det som var några till och med dina medmänniskor. Det du sa om dina tankar om religion och religiösa människor var knappast vad jag skulle kalla fördomslöst och respekterande

Lilla gubben, blotta ditt eget privatliv.. gör de, men ge fan i mitt, okej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angel_dead:

du är exet antar jag?

Haha , jepps


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Om jag ville snacka skit om dig skulle jag inte ursäkta mig inför folk jag inte känner. Vad har jag eller dom att vinna på det?

Ja, vi kanske inte ska ha dom här diskutionerna just i forumet, kanske bättre om du ringer och reder ut allt vid sidan om UM.
Eller vad tycker du?`
Ni kanske har en hel del att prata ut om kanske?
Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheThreeOfHearts:

Lilla gubben, blotta ditt eget privatliv.. gör de, men ge fan i mitt, okej?

Ditt privatliv var mitt en gång i tiden, den tiden är lika mycket min som din. Vill du fortsätta, så ta det på msn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Ditt privatliv var mitt en gång i tiden, den tiden är lika mycket min som din. Vill du fortsätta, så ta det på msn.

En gång i tiden ja,
Nej varför skulle jag vilja de? Efter vad du gjort vet du lika väl som mig att jag inte vill "fortsätta" med någonting, ville bara säga de där.. biatch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheThreeOfHearts:

Efter vad du gjort vet du lika väl som mig att jag inte vill "fortsätta" med någonting, ville bara säga de där.. biatch

För du är ju fröken oskyldig, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheThreeOfHearts:

En gång i tiden ja,
Nej varför skulle jag vilja de? Efter vad du gjort vet du lika väl som mig att jag inte vill "fortsätta" med någonting, ville bara säga de där.. biatch

som sagt ses och prata. det skulle nog behövas för att ni båda ska kunna gå vidare. och ta det lungt med orden. och lyssna på varandra.

fraulinefrontline:

Ditt privatliv var mitt en gång i tiden, den tiden är lika mycket min som din. Vill du fortsätta, så ta det på msn.

ta en fika istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angel_dead:

ta en fika istället?

Haha, kul att du föreslår det [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Haha, kul att du föreslår det

varför var det kul?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att man ska ha olika intressen, för då blir det roligare. Man kan prova på vad respektive gillar och tycker om att göra.

Jag och min tjej är inte så lika. Hon är allätare inom musik, jag är mest för hårdrock. Hon gillar kärleksfilmer och serier på tv i stil med Prison Break, jag älskar skräck och kollar ytterst sällan på tv.

Intressen? Hon gillar hästar och djur och sånt, jag gillar djur så länge jag inte behöver ta hand om dom.

Summasummarum: Man behöver inte vara alls lika, man får kompromissa lite. För det är personen man är kär i, inte personens hobby eller musiksmak[smile]


   
SvaraCitera

angel_dead:

Eller måste man ha ett sånt där riktigt stort gemensamt intresse?

det måste man absolut inte ha, inte enligt mig iaf[rolleyes][wink]
huvudsaken är väl att man älskar och respekterar varandra. det är ju liksom personen man blir kär i, inte det den gillar att göra. men sen är det ju klart om man kan göra nåt tillsammans som båda tycker om, det är det alltid.


   
SvaraCitera

angel_dead:

Eller måste man ha ett sånt där riktigt stort gemensamt intresse?

Nej, det tror jag verkligen inte. Och hoppas inte heller. [blush]
Jag tror att det kan vara bra om man kanske försöker intressera sig litegrann för sin partners intressen, och åtminstone vara med på något eller lyssna när han/hon pratar om det, men jag tror inte att man måste vara extremt intresserad av det själv.
Jag har t.ex inget stort gemensamt intresse med min pojkvän (jag har faktiskt inget stort intresse öht).
Han är väldigt inne på datorer och tekniska tjoho och är även rent allmänt väldigt intelligent, och jag förstår inte hälften av vad han pratar om, men så länge man lyssnar och försöker hänga med och så så tror jag det funkar ändå. [smile]


   
SvaraCitera