Aviseringar
Rensa alla

Bra produkter mot finnar?


jullan
Ämnesstartare

Hej!

Är det någon som kan rekommendera produkter som verkligen fungerar mot finnar? Har testat lite ansiktstvättar och krämer men inget har hjälpt mig. Nåt annat ni kan rekommendera?


   
Citera

cyanid


   
SvaraCitera
jullan
Ämnesstartare

Vad är cyanid? Kan du berätta lite snabbt tack 🙂


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
jullan
Ämnesstartare

Tack Amsi!

Har blivit rekommenderad av en kompis att testa Ren Hud B5. Ingen som testat? Innehåller vitamin b5 sa hon och hon va superduper nöjd. 


   
SvaraCitera
penja

Gillar neutrogenas serie visibly clear. Använder deras kombinderade tvätt och ansiktsmask samt deras daily scrub. De är väldigt bra (för mig i alla fall) med tanke på att de är rätt billiga.

Många snackar ont om basiron också, men, har man en finne och applicerar produkten just där så hjälper det bra tycker jag. Men man kan inte behandla större hudområden med basiron, det torkar bara ur för mycket.  


   
SvaraCitera

någon på detta forum kladdade in fejan i olja och skulle tydligen fungera bra


   
SvaraCitera
jullan
Ämnesstartare

Tack för era svar! Ingen annan som kan ge en kommentar om Ren Hud B5? 


   
SvaraCitera

jullan:
Tack för era svar! Ingen annan som kan ge en kommentar om Ren Hud B5? 

jag har tagit b5. tyckte inte att det blev någon skillnad förutom att jag fick diarré.


   
SvaraCitera
jullan
Ämnesstartare

Jasså? Kul att höra fler som testat de. Jag ska testa själv och återkomma med resultatrapport 😉 Diarré kan jag överleva om jag slipper mina finnar :p


   
SvaraCitera

jullan:
Jasså? Kul att höra fler som testat de. Jag ska testa själv och återkomma med resultatrapport 😉 Diarré kan jag överleva om jag slipper mina finnar :p

det tar typ tre månader innan de "fungerar"


   
SvaraCitera

Basiron 10% funkar men du måste smörja in huden med hudkräm rätt ofta när du använder den.  Det tar dock ett tag för huden att vänja sig, därför den kan bli torr och röd i början.


   
SvaraCitera

jullan:
Hej!

Är det någon som kan rekommendera produkter som verkligen fungerar mot finnar? Har testat lite ansiktstvättar och krämer men inget har hjälpt mig. Nåt annat ni kan rekommendera?

Alla hudvårdsprodukter är ren bogus och hokus pokus om du frågar mig. Det enda som hjälpte mig i mina unga tonår när jag hade finnar var antibiotika som endast läkaren kan skriva ut. Du behöver inte ha jättemycket acne för att få de utskrivet, men du kan heller inte ha endast en finne t.ex.


   
SvaraCitera

Mask of magnaminty från lush

Använde varje dag i en vecka inför studenten och blev typ aknefri. 

Ocm funkar också bra i perioder för mig. 

Krossa en bamyl/aspirin, blanda med några droppar vatten, smeta på ansiktet


   
SvaraCitera

djupaste:

Alla hudvårdsprodukter är ren bogus och hokus pokus om du frågar mig. Det enda som hjälpte mig i mina unga tonår när jag hade finnar var antibiotika som endast läkaren kan skriva ut. Du behöver inte ha jättemycket acne för att få de utskrivet, men du kan heller inte ha endast en finne t.ex.

Det här är jätteindividuellt från läkare till läkare. Har alltid haft rätt mycket finnar men får ALLTID duac utskrivet trots att jag provat det hundra ggr och det inte hjälper...


   
SvaraCitera