Aviseringar
Rensa alla

Bra sätt att få bort "mustach"


Ämnesstartare

Hej!
Är en mörhårig tjej som en dag ville raka bort min lilla " mustach". Var egentligen bara lite hår där, men det såg mkt ut, så jag tog en rakhyvel, och tog bort den. Kändes lite stubbigt där efteråt, men den var borta. Nu är den tillbaka igen, och mer än förut. Ska jag raka av igen, eller finns det nått annat sätt? Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

Vaxa eller bleka är två alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vaxa eller tråda, tror att båda alternativen lär göra ont men ifall man vill vara fin får man lida pin [wink]
Blek inte även fast det kan verka mer skönt men det ser fruktansvärt fult ut, speciellt i solen.
Rakar ska du inte heller göra, kommer bara göra det ännu värre men som sagt, vaxa eller tråda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är tråda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GreedIsNine:

Vad är tråda?

Rätt svårt att förklara, känner en kvinna som använder sig utav tråd och på något sätt lyckas hon dra bort alla hårstrån väldigt snabbt och effektivt. Alltså istället för att använda sig utav en pincett och dra ett hårstrå i taget dras cirka 7-10 hårstrån bort, nya hårstrån växer givetvis ut igen men de blir dock tunnare (iaf på min vän) och en aning ljusare.
Det är typ som en hemmagjord epilator.
Hoppas att du förstår trots min dåliga och rörliga förklaring.


   
SvaraCitera

vaxa


   
SvaraCitera

det räcker nog med pincett eftersom jag antar att det inte är så supermånga hårstrån det handlar om?


   
SvaraCitera

GreedIsNine:

Nu är den tillbaka igen, och mer än förut. Ska jag raka av igen, eller finns det nått annat sätt?

Tråda! Vaxa funkar också, men blir bättre med trådning även om pinan blir längre...är en myt att håret skulle bli grövre genom rakning, men är ändock inte att rekomendera då resultatet inte blir särskillt långvarigt...


   
SvaraCitera

hixaren:

är en myt att håret skulle bli grövre genom rakning

Nej håret som växer ut är grövre än det var innan rakningen, sjävklart inte grövre än det gamla hårets bas, men har helt enkelt samma grovlek hela längden till en viss gräns.


   
SvaraCitera

vaxa!!!!! släng rakhyveln, plz
veet har såna små remsor som du kan använda, sen kan du rensa med pincett under bra ljus (t.ex. dagsljus från fönster).


   
SvaraCitera

Är inte pincett och trådning lite samma grej, det borde ju ge samma resultat? Tänkte att det är lättare med pincett. Eller kanske inte. Vet inte egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vaxa inte de e fan farligt finns folk som fått seriösa ärr när dom vaxat i ansiktet !


   
SvaraCitera

Fränt med mustasch.


   
SvaraCitera

Tesko_:

Vaxa inte de e fan farligt finns folk som fått seriösa ärr när dom vaxat i ansiktet !

Oh, rly?

OnT: plocka med en pincett.


   
SvaraCitera

Kråkslott:

Fränt med mustasch.


   
SvaraCitera