Aviseringar
Rensa alla

Bra sammanfattning av olika musikprogram


Ämnesstartare

Jag skriver ett projektarbete om att göra musik på dator och hade tänkt att jag skulle ha med en beskrivning av de större programmen. De jag själv kan komma på som borde vara med är FL Studio, Propellerhead Reason & Cubase, senaste versionerna. Jag har dock själv endast använt Reason och lite FL så jag kan ju inte själv förklara så bra vad som skiljer de olika programmen åt, men någon här på UM bör ju ha använt dem och kanske skulle kunna förklara lite snabbt hur de skiljer sig åt och sånt? Jag behöver källor och liknande också. Om någon vet nån bra artikel där olika program jämförs (helst en som finns tillgänglig på nätet) så vore det perfekt! [party]

Och ja, om ni vet något annat större program som jag också borde ta med får ni gärna nämna det, jag är ganska insnöad på Reason så jag vet inte så mycket om andra. [crazy]


   
Citera
Ämnesstartare

Cubase har jag använt [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Cubase har jag använt [party]

Okej, men du kan inte hjälpa med beskrivning av programmet eller? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Okej, men du kan inte hjälpa med beskrivning av programmet eller? [crazy]

På alla dess funktioner? Never!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Markoolio ejay special edition?


   
SvaraCitera

Budolicious:

Markoolio ejay special edition?

LOL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

På alla dess funktioner? Never!

Nej, men typ grundläggande grejer bara. 😛 Behöver inte mer än typ 1/3 A4 högst. [rolleyes] Är ju bara en liten del av arbetet.

Budolicious:

Markoolio ejay special edition?

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Nej, men typ grundläggande grejer bara. 😛 Behöver inte mer än typ 1/3 A4 högst. [rolleyes] Är ju bara en liten del av arbetet.

Ska fundera på vad jag kan komma på [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Ska fundera på vad jag kan komma på [party]

Tack. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera