Aviseringar
Rensa alla

Bra träningsschema?


Ämnesstartare

Nu har jag latat mig en lång tid och har bestämt mig för att komma i form innan biknisäsongen. Jag har fått väldigt mycket fett på både lår,vader,armar och mage vilket är ganska tråkigt då jag hade en fin kropp innan men förstörde den genom att lata mig. Jag har börjat powerwalka ungefär 3-4 gånger i veckan då jag hört att det är bra mot fettförbränning, men känner att det inte är tillräckligt. Därför tänkte jag fråga er, vet ni något bra träningsschema man kan ha för att få bort fett från de ställena? Alltså armar, mage, och benen. Vill ju även få lite mer muskler så att styrketräna lite gör ju inget bara jag får bort det mesta fettet. Jag känner att jag har magmuskler men tyvärr så gömmer fettet det haha. Jag vill inte börja gymma för tränar bättre själv, men vill bara ha tips på bra armövningar, benövningar och magövningar, som man nu kan göra hemma, jag har hantlar hemma också. Jogga gör jag ibland men har svårt med det då jag har astma. [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

jag vet många övningar du kan köra och har ett bra schema som jag kan skicka till dej om du inte vill träna på gymmet utan vill bara ha bort fett och få fram dina magmuskler så har jag många bra övningar även för rygg och axlar skriv ett mail om du vill ha tips hjälper dej gärna 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blaugrana91:

har ett bra schema som jag kan skicka till dej om du inte vill träna på gymmet

Åh jättesnällt, har skickat ett mail till dig! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej, kan du maila mig den också? [smile]


   
SvaraCitera

izzabellaaa - Har du bra magmuskler så utnyttja dom så mycket som möjligt. Det är de enda musklerna som kan arbeta väldigt länge och ofta - praktiskt taget varje dag, när de är inkörda på det. Kör stenhårt och länge så det skriker i magmusklerna - gör kort paus - kör igen - pausa - kör... Good Luck!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du ork så är det bättre att springa/jogga då du förbränner med. som jag skrev i en annan tråd så kan du inte punktförbränna där du vill ha bort fett utan du måste göra dig av med mer energi än vad du tar in, d.v.s.

1. Ät mindre
2. Träna mer
3. Kombiniation av ovanstående

vill du ha muskler på det så är det bara att lägga till ett par styrkepass där du kör 6-10 reps på 3-4 övningar på den önskade muskelgruppen. Ät proteinrik mat och vila

Lycka till!


   
SvaraCitera