Aviseringar
Rensa alla

bra vattenfast mascara?


Ämnesstartare

ah nu är det ju såhär att jag (som så många andra tredjeringare) ska ta studenten i år.

grejen är den att jag sminkar mig aldrig till vardags (är för lat, [rolleyes] ehe) och äger därför knappt något smink. sminkar mig bara till fest och sådär, men i alla fall.
till grejen nu - på studenten så känns det som att jag borde ha vattenfast mascara eftersom att jag kommer få typ 10 öl i nyllet på flaket..
så tänkte kolla med er om ni vet någon bra vattenfast mascara? som typ ger längre fransar och volym? [cute]


   
Citera
Correh

Tänk på att öl inte är vatten och alkohol funkar som lösningsmedel![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Correh:

Tänk på att öl inte är vatten och alkohol funkar som lösningsmedel!

amen det håller ju bättre med vattenfast än vad det gör med .. vanlig 😮 och sprayar man nyllet med hårspray brukar sminket hålla ytterliggare lite bättre.


   
SvaraCitera
Correh

JOZFiN:

amen det håller ju bättre med vattenfast än vad det gör med .. vanlig 😮 och sprayar man nyllet med hårspray brukar sminket hålla ytterliggare lite bättre.

Haha, det gör det antagligen! Testa att köpa spraylack, det borde skydda dig ytterligare ett steg![cool]


   
SvaraCitera

JOZFiN:

eftersom att jag kommer få typ 10 öl i nyllet på flaket..

Typsikt stockholmare att inte ha vett nog att dricka upp den gudabenådade drycken.

Har man inte fått varning av sin rektor att ta det lugnt med drickandet innan utrusningen har det varit en dålig student.


   
SvaraCitera

Image

Maybellines Lash Stiletto Waterproof (blått istället för rött) tenderar att sitta som berget på mig.


   
SvaraCitera

Diorshow Waterproof


   
SvaraCitera

Inte Isadora.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Typsikt stockholmare att inte ha vett nog att dricka upp den gudabenådade drycken.

Har man inte fått varning av sin rektor att ta det lugnt med drickandet innan utrusningen har det varit en dålig student.

typiskt stockholmare va!?!? 😮 jag har både vett och respekt för öl! skulle inte falla mig in att spruta ut den, men jag har folk i min klass som verkar tycka att det är jättekul att få spruta lite öl/cider/champagne..

och varningar har vi visst fått. vi har faktiskt blivit förbjudna till och med. vi kommer inte ens in i skolan på morgonen om vi är för fulla, och vi får inte ta med oss alkohol till skolan heller, så 😉

KochamCie:

Maybellines Lash Stiletto Waterproof (blått istället för rött) tenderar att sitta som berget på mig.

jaså? 🙂 tack för tipset!

Mårran:

Diorshow Waterproof

okej. får väl kolla runt lite mer och se vad jag till slut landar på!

spaceFlea:

Inte Isadora.

okej, tack för varningen!


   
SvaraCitera

JOZFiN:

och varningar har vi visst fått. vi har faktiskt blivit förbjudna till och med. vi kommer inte ens in i skolan på morgonen om vi är för fulla, och vi får inte ta med oss alkohol till skolan heller, så 😉

Jo, men precis. Sådana var ju reglerna hos oss också, om de efterföljdes eller inte var ju dock frågan. Menade mest att vi fick en personlig tillsägelse av rektorn på skolan sen.

JOZFiN:

men jag har folk i min klass som verkar tycka att det är jättekul att få spruta lite öl/cider/champagne..

JOZFiN:

typiskt stockholmare va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jo, men precis. Sådana var ju reglerna hos oss också, om de efterföljdes eller inte var ju dock frågan. Menade mest att vi fick en personlig tillsägelse av rektorn på skolan sen.

haha tror inte folk vågar säga emot vår rektor. han inger världens respekt typ och är fd. militär och stenhård!


   
SvaraCitera

JOZFiN:

haha tror inte folk vågar säga emot vår rektor. han inger världens respekt typ och är fd. militär och stenhård!

Sa aldrig att vi sa emot Big Håkan heller[no-no]


   
SvaraCitera