Aviseringar
Rensa alla

Bra videomanipulerinsprogram?


Ämnesstartare

Jag undrar om ni vet något riktigt bra "Movie Maker"? Alltså min windows mm suger, den hackar upp sig när jag lägger till ett klipp och sedan startas den om och om igen. Så jag måste ha ett nytt, men vilket? D:


   
Citera

Adob​​e Premiere
eller
Sony Vegas

Är de jag använt i och för sig har använt Pinnacle studio också men jag känner inte till om det finns någon trial man kan ladda ner av dem.

Bäst av Sony Vegas och Adobe Premiere är tycker jag Premiere för jag arbetsflödet gick lättare och snabbare men det är väl en smak sak.


   
SvaraCitera

final cut + after effects, typ?


   
SvaraCitera

Les voleurs:

final cut + after effects, typ?

Final Cut är ju ett populärt program som en del stor filmer är klippta i bla: Simpsons the movie. TS kör ju Windows vad jag kan läsa mig till och då kan hon inte välja Final Cut. Vad gäller After effect så tror jag inte att TS är i behov av det efter som att hon möjligen inte ska göra så avancerade filmer som kräver det(hoppas jag har fel det vore roligt).

My dreams are her:

Pinnacle studio

Fanns tydligen ​​trial.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Final Cut är ju ett populärt program som en del stor filmer är klippta i bla: Simpsons the movie. TS kör ju Windowsvit vad jag kan se och då kan hon inte välja Final Cut. Vad gäller After effect så tror jag inte att TS är i behov av det efter som att hon möjligen inte ska göra så avancerade filmer som kräver det(hoppas jag har fel det vore roligt).

aha, kan inte så mycket, håller ej på med sånt (men skulle vilja)


   
SvaraCitera

Les voleurs:

aha, kan inte så mycket, håller ej på med sånt (men skulle vilja)

Ja det är roligt att skapa rörlig konst, men har man de mest avancerade programmen och utrustningarna utan att ha kunskap om hur man går tillväga så får man inte automagiskt en superfilm gäller även musik. Det var min poäng i förra inlägget men det framkom inte så tydligt.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Ja det är roligt att skapa rörlig konst, men har man de mest avancerade programmen och utrustningarna utan att ha kunskap om hur man går tillväga så får man inte automagiskt en superfilm gäller även musik. Det var min poäng i förra inlägget men det framkom inte så tydligt.

aha jo sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså sånt här är väldigt individuellt, men jag kör själv Sony vegas 10 nu, Movie Studio Platinum. Priset för programmet a la 800 kr var väl helt okej, jag har använt vegas under flera år nu, men det var första gången jag köpte och betalade för programmet. Det är dock först nu, i takt med att jag tagit allt allvarligare på redigeringen, som jag börjat upptäcka programmets baksidor. Ska du redigera HD film så rekommenderar jag det inte, då det kan halka ner till en preview på runt 5 fps, även om det är nedskalat till runt 240p. Har du dock råmaterialet i 240p så kommer du tycka att programmet är underbart, samma sak med VGA standarder osv.

Vegas är alltså bra för hemanvändare, men det kanske inte är uppbyggt på en tillräckligt stadig grund för att tillfredsställa den lite mer avancerade användaren.

Vill du åt ett mer stabilt program så kan jag, utifrån personlig erfarenhet rekommendera Final Cut (Pro), även om layouten inte är lika skön som i vegas (just för att jag är van med den), så känns det stabilt. Kör du däremot inte med mac, kan det vara värt att kika på Avid eller Edius - http://www.grassvalley.com/products/edius_6 .

Dock är Vegas, som sagt, alldeles utmärkt för den enkle användaren, även Pinnacles program ska vara bra, har själv inte provat det någon gång, men det håller sig nog på en jämn nivå med vegas. Allt beror dock lite på smak och tycke, samt vilka brister man kan leva med.


   
SvaraCitera