Aviseringar
Rensa alla

Bränna broar är det bästa som finns


Ämnesstartare

onödigt elak: det är så långt från cp man kan komma och det borde vara allas mål, pallar inte ha nära vänner längre som inte har det som mål (man måste inte sträva aktivt mot det hela tiden men tanken och värderingarna ska finnas)

mmh, mycket sant.

lol borde typ också bränna upp datorn för jag spenderar för mycket tid framför den. är lite för fixerad vid min mobil också men utan den skulle jag bli helt jävla osocial.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det är ju i stortsett samma sak som du sa, bara att jag tyckte tiden man la imellan var rätt relevant. För tillslut gör man nog något..annars blir det ju ett val mellan liv o död. Men jag tror inte det finns en klar självklarhet i att alltid välja "liv" bara.


   
SvaraCitera
reben

onödigt elak: aha tolkade det som "du är ju cp", inte som "jag vet inte riktigt vad jag ska ha den här informationen till"

aha nej jag skulle aldrig skriva ngt så taskigt


   
SvaraCitera

Vill vara kreativ. utmana mig själv kreativt.
Har dock börjar dagdrömma om att jag är för kreativ istället för att bara göra..

Så måste typ slänga dagdröms-bron.

Men det känns som att den bron ger nånting ändå alltså.

Vet inte

(Vare det tråden handlar om eller? palla läsa liksom :S:S:S:S.. skönare att dagdrömma sig till vad den handlar om)


   
SvaraCitera

fick för mig jag tryckte på en citering och sedan hamnade här. här finns ingen som citerat mig. är förvirrad. borde gå och lägga mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: det beror nog mycket på "dö" i vilken mening. att dö som i att dö, eller att dö som i att ge upp att "leva" sitt liv på olika sätt/fullt ut? kasta bort sitt liv? vad nu man vill säga. det är nog lätt att välja bort det ett längre tag tills man kanske inser vart man har hamnat. Det är inte svårt att försätta sig i sådana situationer tror jag.

nä menar just det här med.. "ingen återvändo", det där med att dö är lite väl extremt kanske, det kan t.ex. vara att åka utomlands utan pengar till hemresan eller w/e, något som tvingar en att bli bättre som person och som i längden kan ge en ett mkt bättre liv än man hade innan, som  tvingar en att hantera olika saker som man annars aldrig hade gjort, då man har det tillräckligt bra hemma.

typ "jag vill träna, men bekvämare att se tv" men om tv försvann kan man då träna och mår då bättre över sig själv då man uträttar något.

player one:

du tror inte på att förena nytta med nöje, eller att nöje kan vara ett legitimt självändamål?

jodå, problemet som jag ser det är att det råder en konsensus i samhället gällande att maximerande av nöje/njutning är målet med livet, något som såklart stämmer.. svårt att formulera.. men öh, på ett sådant sätt att...man kan ha det >bekvämt< hela tiden.. något som inte fungerar då det finns begränsad njutning att kräma ur sig själv, resultatet blir då ytlighet och pengafokus osv.. eller ett drogbruk som sakta övergår i missbruk.

EDIT:  sålänge det är bekvämt utvecklas man inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt: Vill vara kreativ. utmana mig själv kreativt.
Har dock börjar dagdrömma om att jag är för kreativ istället för att bara göra..

Så måste typ slänga dagdröms-bron.

Men det känns som att den bron ger nånting ändå alltså.

Vet inte

(Vare det tråden handlar om eller? palla läsa liksom :S:S:S:S.. skönare att dagdrömma sig till vad den handlar om)

släng allt du äger utom ett papper, en penna och en gitarr elr vad du nu ska ha, det är att bränna broar. Party (svårt(naturvidrigt) att applicera.......)

subhuman girl:

mmh, mycket sant.

lol borde typ också bränna upp datorn för jag spenderar för mycket tid framför den. är lite för fixerad vid min mobil också men utan den skulle jag bli helt jävla osocial.

den är ju bra att ha medan man sovrar(lol) information och beslutar sig kring mål och strategier för att göra det mesta av sig själv och sitt liv, men förr eller senare blir den överflödig mm

Fkpaw: Men det är ju i stortsett samma sak som du sa, bara att jag tyckte tiden man la imellan var rätt relevant. För tillslut gör man nog något..annars blir det ju ett val mellan liv o död. Men jag tror inte det finns en klar självklarhet i att alltid välja "liv" bara

när man blir hungrig nog eller någon vill döda en, men det handlar mer kring "totalt uttråkning" än döden 


   
SvaraCitera

onödigt elak:

något som inte fungerar då det finns begränsad njutning att kräma ur sig själv

vad är det som får dig att tro det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: vad är det som får dig att tro det?

alla aktiviteter, alla droger osv ger mindre njutning ju mer man gör/använder dem, man blir avtrubbad, receptorerna osv. det går inte att konstant uppleva ett glädjerus.

men detta kanske går att modifiera bort i framtiden, ska inte uttala mig om det även om min känsla är "njee.." iaf så är det inte aktuellt för tillfället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en sk "snuttefilt", som inte är en filt men ah, en säkerhet som jag gillar att ha. En ganska störd grej. 


   
SvaraCitera

onödigt elak:

alla aktiviteter, alla droger osv ger mindre njutning ju mer man gör/använder dem, man blir avtrubbad, receptorerna osv. det går inte att konstant uppleva ett glädjerus.

men detta kanske går att modifiera bort i framtiden, ska inte uttala mig om det även om min känsla är "njee.." iaf så är det inte aktuellt för tillfället

konstant glädjerus är nog svårt, men det går nog definitivt att vara konstant lycklig under längre perioder utan att för den skull leva som en asket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte tillräckligt mycket kvar för att ha något att bränna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi: har inte tillräckligt mycket kvar för att ha något att bränna

enkelbiljett till somalia kanske


   
SvaraCitera