Aviseringar
Rensa alla

Bränna en film till en skiva


Xerth
Ämnesstartare

Hejhej, har köpt en film via internet och fick den i PAL format, och har ingen som helst aning om hur jag får in det på en DVD. Någon som vet hur man gör?

Fick 93 stycken filer på cirka 49 000kb var och det går inte lägga in hela filen samtidigt i IMGBurn.

Någon som kan hjälpa? 🙂


   
Citera

sluta ljug.


   
SvaraCitera
Xerth
Ämnesstartare

Skentrevlig:

sluta ljug.

Jag ljuger inte. Om vad skulle jag isåfall ljuga?


   
SvaraCitera

Xerth:

PAL

är inte ett format det är en standard, som brukar finnas i filnamnet på filmer utsläppta av scenen. Det är dessa filmer som finns att ladda ner på Piratebay.

Xerth:

93 stycken filer på cirka 49 000kb

Detta är formatet som scenen distribuerar sina filmer i. Dvs att hacka upp en dvd image i mindre .rarfiler. Storleken 49mb*93=4.5gb, som är den generella storleken på dvdimgfiler som finns att ladda ner på nätet, är också en standard satt av scenen och skulle troligtvis inte följas av en distributör på nätet.

Och för en produkt du betalat för är detta ett extremt oanvändarvänligt sätt att skicka ut produkten till kunden, det skulle aldrig, ALDRIG göras av ett seriöst företag.

Så sluta ljug om att det är en film du köpt.


   
SvaraCitera

Kanske hjälper om du packar upp det.


   
SvaraCitera

Åh juste, som moderkakan sa, du måste packa upp den. Ladda ner Winrar och högerklicka på en av filerna och tryck på extract here. Så hamnar den i samma mapp.


   
SvaraCitera
Xerth
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Åh juste, som moderkakan sa, du måste packa upp den. Ladda ner Winrar och högerklicka på en av filerna och tryck på extract here. Så hamnar den i samma mapp.

Tack [smile]

Dold text: Jag köpte den inte egentligen ville bara att tråden skulle finnas kvar tillräckligt länge för att få svar


   
SvaraCitera

Xerth:

hjälpa

Sämsta ljuget någonsin!!! [tard]


   
SvaraCitera

hahahhah, juste sluta ljug om att det är en film du köpt Xerth!


   
SvaraCitera
Xerth
Ämnesstartare

Leeilaa:

hahahhah, juste sluta ljug om att det är en film du köpt Xerth!

Hahahaha sluta posta i en tråd du inte har läst igenom som dessutom inte ens är en hel sida.


   
SvaraCitera

Sen kollar du vilket format filmen kommer i. Sen söker du: [filformatet] to dvd. lr nåt sånt.


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera