Aviseringar
Rensa alla

Bränna 1000 kalorier.


Ämnesstartare

image.jpgJag ser den här bilden rätt ofta och undrar om det verklige är sant att man bränner 1000 kalorier när man gör allt det här. Jag vet att vikt och sånt spelar roll och avgör hur mycket kalorier man bränner när man tränar. Jag väger 55kg och är 170cm lång, 14 år och ganska otränad tror ni att jag skulle bränna 1000 kalorier av att göra allt det som står på bilden?


   
Citera
Ämnesetiketter
Lounge

Varför vill man plåga sig själv så? 🙁


   
SvaraCitera

Lounge:
Varför vill man plåga sig själv så? 🙁

du tränar ju själv?! Rodnar


   
SvaraCitera
Lounge

Tickstart:

du tränar ju själv?! Rodnar

Ja men detta känns som att överträna :/ Eller? 


   
SvaraCitera

Lounge:

Ja men detta känns som att överträna :/ Eller? 

jo klart


   
SvaraCitera

nja. hälften av det, 500 kcal, är nog tänkbart, om man räknar med att en repetition i snitt tar tre sekunder och man ska göra 100*9+25*4 repetitioner. men rimligare är väl att man stupar av muskeltrötthet på grund av den låga variationen i passet innan man orkar göra 400/100 repetitioner av varje övning. skulle satsa på att simma eller springa i 1,5 timme istället.


   
SvaraCitera

Om man nu vill bränna fett (vilket jag inte skulle rekommendera som mål med tanke på att du är på gränsen till underviktig) så vore det bästa att öka på den lågintensiva träningen. Det vill säga till exempel cykling, joggning, simning eller raska promenader. Det är dessutom väldigt viktig att man tycker att träningen är rolig.


   
SvaraCitera

Humm... jag har svårt att tro att det är 1000 kcal man bränner men nja högst 500/600. Har testat dessa själv och man klarar inte hela om man är nybörjare men efter ett tag så 😉


   
SvaraCitera

ser så jävla jobbigt ut


   
SvaraCitera

Du ska vara så. Normal vikt, längd å allting.


   
SvaraCitera

Flygandeko: Jag väger 55kg och är 170cm lång, 14 år och ganska otränad tror ni att jag skulle bränna 1000 kalorier av att göra allt det som står på bilden?

Du kommer ju inte få fler muskler av att bränna fett. Du är väl redan ganska smal eller?


   
SvaraCitera