Aviseringar
Rensa alla

bränna fett!


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en tjej på 17 år och jag vill bli smalare, behöver nödvändigtvis inte gå ner i vikt, men smalare vill jag bli, alltså få bort fettet.
Började träna på SATS ordentligt i januari men har varken gått ner i vikt eller blivit smalare, bara byggt muskler på låren.
Just nu går jag på ett step-pass i veckan och ett intervallpass i veckan, där man blandar konditon och styrketräning, samt springer på bandet ca. 30 min 2-3 gånger i veckan.
Jag äter heller inget onyttigt så som godis, glass, läsk, kakor etc, har dragit ner på kolhydrater och försöker äta nyttigt.
Vad ska jag göra för att bränna fettet?
Vad menas med att förbränna mer än man får i sig, för det är väl antagligen det jag borde göra? Om jag äter runt 1500 kalorier per dag.. ska jag bränna 1400 kalorier då? det går ju inte!
Hjäääälp mig! 🙂
taack
/ida


   
Citera

värdeuppgift:

sluta bara ät = 0 kalorier

du är så logisk[bigsmile]


   
SvaraCitera

om du vill gå ner i vikt ska du bränna fler kalorier än du får i dig. du måste hamna på minus. Gör du av med lika mkt som du får i dig blir det ju +/- 0 dvs det händer inte ett skit med din vikt.


   
SvaraCitera

Hell_man:

om du vill gå ner i vikt

iidas:

behöver nödvändigtvis inte gå ner i vikt

iidas:

Vad ska jag göra för att bränna fettet?

Rör dig? Men don't overdo it; hellre mulliga tjejer än beniga, det är iaf min smak.


   
SvaraCitera

iidas:

Jag är en tjej på 17 år och jag vill bli smalare, behöver nödvändigtvis inte gå ner i vikt, men smalare vill jag bli, alltså få bort fettet.

Högintensiv styrketräning och konditionsträning skulle jag rekommendera. Och förlita dig sedan på din hunger. Det här med att räkna kalorier är jag inget större fan av. Så länge man äter regelbundet, varierat och så länge kosten innehåller protein, kolhydrater, fetter och vitaminer, så behöver man inte oroa sig. Och ja, glöm inte att sova.


   
SvaraCitera

undvik dåligt fett och ät bra fett. ta reda på vad dåligt fett är för jag orkar fan inte skriva det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag fattar inte, om jag äter 1500 kalorier på en dag, måste jag göra av med 1600 då :S ? för att ligga på underskott


   
SvaraCitera

iidas:

men jag fattar inte, om jag äter 1500 kalorier på en dag, måste jag göra av med 1600 då :S ? för att ligga på underskott

Ja. Om du vill ligga kvar på den vikten du har nu ska du ligga på +/- 0
göra av med lika mkt som du tar in. Men om vi säger att du käkar 1500 kalorier per dag betyder ju inte det att du måste springa på tex löpband tills du bränt 1500kalorier. så fort du rör dig det minsta så bränner du ju kalorier.


   
SvaraCitera

Du bränner väl en 1500 kcal på att sitta hemma en hel dag och inte göra någonting.


   
SvaraCitera

Alexander128:

så behöver man inte oroa sig.

Nej, det behöver man inte.
Men för att det ska göras så korrekt som möjligt bör man räkna kalorier.

Oväntad:

Du bränner väl en 1500 kcal på att sitta hemma en hel dag och inte göra någonting.

Jo, man bränner exakt 1500 kalorier på att sitta hemma, oavsett vem man är. Det har du helt rätt i.


   
SvaraCitera

Alexander128:

"Den enda motionen jag får är när jag hoppar över frukosten"

Fyfan vad roligt btw ^^


   
SvaraCitera

majkie2:

Jo, man bränner exakt 1500 kalorier på att sitta hemma, oavsett vem man är.

Det där stämmer inte. Det beror på kroppssammansättning, kön, ålder, ev. infektioner...


   
SvaraCitera

Alexander128:

Det där stämmer inte. Det beror på kroppssammansättning, kön, ålder, ev. infektioner...

Oväntad:

.

Oväntad, skratta på 3 [no-no]

1, 2, 3 ! [bigsmile]
Hahaha.


   
SvaraCitera

majkie2:

Oväntad, skratta på 3

1, 2, 3 !
Hahaha.

Vadå, jag är också ironisk.


   
SvaraCitera

majkie2:

o, man bränner exakt 1500 kalorier på att sitta hemma, oavsett vem man är. Det har du helt rätt i.

Men vad fan, jag sa inte så [no-no]

majkie2:

1, 2, 3 !

hahaha [bigsmile]


   
SvaraCitera