Aviseringar
Rensa alla

Bränna fett


Ämnesstartare

Hejhej! Jag vet inte om detta är rätt ställe att posta det här på, så förlåt om det inte är de!

Iallafall, jag är 16 år och jag har lite hull jag skulle vilja bli av med. Jag har googlat runt och fått massor av olika svar på hur jag ska bränna fett. Vissa sidor säger att man ska gå/löpa/simma + styketräna, andra säger att man ska äta mindre än vad man gör av med och absolut inte styrketräna... Jag är ganska förvirrad.

Ska jag bara löpa och gå promenader + äta mindre och rätt eller hur ska jag göra?

Tack på förhand[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Absolut inte styrketräna? Ja då antar jag att de menar att man inte BARA ska göra det. Annars är det ologiskt för mig.

Motion är positivt och det räcker väl med en promenad eller helt enkelt att löpa/simma. Allt handlar om att du ska bränna mer kalorier än vad du äter för att kroppen ska börja ta från det fettet du redan har.


   
SvaraCitera

röra på sig.
äta nyttigt.
och inte är sig asmätt, utan lagomt mätt.


   
SvaraCitera
r4ll3

Promenera, cykla eller spring. För att du ska gå ned i vikt så gäller det att du förbrukar mer kalorier än vad du stoppar i dig. Styrketräna bör du göra samtidigt, eftersom det håller förbränningen uppe och gör så att du inte tappar i muskler.

En bra guide:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881


   
SvaraCitera

bästa sättet att bränna fett:

tändstickor+bensin


   
SvaraCitera

träna före frukosten, t å spring utav fan bara på morgonen, de förbränenr tro mig. Men nu e d slut me de för mig [no-no] här ska byggas istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Powerwalks innan frukost bränner mer än att löpa. Du kan även simma eller köra spinning. Du kan även göra de lättare genom att äta nyttigt osv.

styrketräning bränner inte så speciellt mycket fett, så om de är de enda du vill så gör nåt av det över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Powerwalk, som ovanstående nämnde, är ett väldigt effektivt sätt om man vill bränna kalorier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack alla![bigsmile]


   
SvaraCitera

Microcuts:

Tack alla![bigsmile]

Muse[love]


   
SvaraCitera

Somsagt, ät mindre än vad du gör av med. Mat = kalorier, under dagen gör du åt dessa kalorier för att du behöver energi. Om du får i dig mer energi än vad du gör av med går du upp i vikt, och tvärtom så går du ned.
Om det inte räcker med att bara äta mindre kan man börja gå/jogga/cykla för att göra åt mer energi. Gör något du tycker är kul! Själv så styrketränar jag, men ligger på ett litet kaloriöverskott för att lättare bygga muskler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan nog komma på nån aktivitet som du och jag kan göra som hjälper dej med det här[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Microcuts:

Ska jag bara löpa och gå promenader + äta mindre och rätt eller hur ska jag göra?

Gör, oftast, som du behagar[y]
såndär stoor träningsboll rekommenderas[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Muse[love]

[bigcheers]


   
SvaraCitera