Aviseringar
Rensa alla

Bränna koranen


bränn all litteratur.


   
SvaraCitera
leafar

honolulu:

Vilket är totalt idiotiskt då terrorattacken inte har något med RELIGIONEN i sig att göra.

Det anser jag iofs att den har. Det är inte svårt att rättfärdiga Jihad med Koranen som bakgrund:

“Slay the idolators [non-Muslims] wherever ye find them, and take them captive, and besiege them, and prepare for them each ambush. Fight against such of those who have been given the Scripture as believe not in Allah nor the last Day…. Go forth, light-armed and heavy-armed, and strive with your wealth and your lives in the way of Allah!" (Sura 9:5,29,41).


   
SvaraCitera

leafar:

Det anser jag iofs att den har. Det är inte svårt att rättfärdiga Jihad med Koranen som bakgrund:

Mm, visst är det kul att rycka citat ur deras sammanhang? Det är ganska enkelt, dessutom, du är inte den enda som gör det. Därför ser man så pass mycket hat gentemot islam - okunskap. Sök fakta.

http://islam-svarar.se/pages/content/view/134/36/


   
SvaraCitera

passaro:

Bokbål är skitcoolt

Ja det är det!


   
SvaraCitera
leafar

honolulu:

http://islam-svarar.se/pages/content/view/134/36/

Alla förklaringar som Sami Zaatari kommer med på den websidan är att ursäkta citaten med att de uttalades i krig. Vad som inte behandlas är dock det att alla citaten innehåller ord som "de otrogna" och liknande d.v.s. att uppmaningen sker med grund i att anfalla fienderna då de är otrogna, inte tvärt om.


   
SvaraCitera
leafar

Tycker att snubben här har helt rätt i vad han säger angående Koranbränningen:

"...and beautifully fucking illustrated"


   
SvaraCitera
nrg89

japansgrill:

vad tycker ni om detta http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=224555 ! borde dom ha bränt koranen eller gjorde dom rätt i att låta bli ? tyck till här!!!!!!

Personligen tycker jag att de lika gärna får riva ut varenda sida, lägga allt så att det formar ett hakkors, ha en enorm sexorgie ovanpå som avslutas med att de lägger allt på en brasa, samlar sig runt den med en gitarr och stämningsfullt sjunger lite Bee-Gees låtar (få saker är så provocerande som the Bee-Gees). De skall dock veta att muslimer blir provocerade av det, och vare sig någon tycker att det är rätt eller fel är det ett faktum så de skall inte vara helt förbluffade över att muslimsamhället uttrycker hat och förakt mot dem.


   
SvaraCitera

Tycker att de har rätt att göra vad fan de vill med sin egendom, och finner irl-trollande underhållande. *rim*


   
SvaraCitera

leafar:

Alla förklaringar som Sami Zaatari kommer med på den websidan är att ursäkta citaten med att de uttalades i krig.

men vadå, tror du han tar det ur luften?

leafar:

d.v.s. att uppmaningen sker med grund i att anfalla fienderna då de är otrogna, inte tvärt om.

vadå inte tvärtom, du menar att de otrogna inte alls anfaller de trogna till att börja med, utan koranen uppmanar bara våld hejvilt?


   
SvaraCitera
leafar

honolulu:

tror du han tar det ur luften?

Inte vet jag. Han ger inga exempel på hela textstycken ur koranen som visar på det han hävdar vad jag såg, inga uppbackningar med hänvisningar till verser i koranen som är klargörande. Dock skummade jag så kan ha missat också. Om det är fallet så har jag ingen invändning.

honolulu:

vadå inte tvärtom, du menar att de otrogna inte alls anfaller de trogna till att börja med, utan koranen uppmanar bara våld hejvilt?

"...till att börja med"? Jag vet inte vem som anföll först och det har ingen relevans i argumentationen heller då det inte var det jag anklagade muslimerna för att ha gjort.

Vad jag såg uppmanas änglar och människor att döda fienderna med grund i att de var otrogna och förtjänade det, vare sig det var krig eller inte. Hade uppmaningen varit att döda otrogna för att de faktiskt krigade mot dem ser jag inget problem men det är snarare som i första exemplet, att de uppmanas döda för att fienderna är otrogna.


   
SvaraCitera

leafar:

att de uppmanas döda för att fienderna är otrogna

nej, läs länken för det tror jag inte att du har gjort.


   
SvaraCitera
leafar

honolulu:

det tror jag inte att du har gjort.

Då släpper jag diskussionen här. Ingen idé om du inte litar på mig.


   
SvaraCitera

leafar:

Då släpper jag diskussionen här. Ingen idé om du inte litar på mig.

Har inget med tillit att göra just nu. Utifrån din argumentation bedömer jag att du inte har läst länken, eller i varje fall inte uppfattat den som mig/misstolkat den/missat något. Men ja, vi kan släppa den.


   
SvaraCitera
leafar

honolulu:

inte uppfattat den som mig

Mycket möjligt.

honolulu:

Men ja, vi kan släppa den.

Fint.[cheers]


   
SvaraCitera

honolulu:

Vilket är totalt idiotiskt då terrorattacken inte har något med RELIGIONEN i sig att göra.

Det enda som är idiotiskt är att bygga en moské så nära Ground Zero. Det är som att gå in i en synagoga iklädd nazistuniform.


   
SvaraCitera